Ga naar inhoud

Let op voor registercleaners !!

Asus

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het grote probleem is dat er op vééééééééééééél te veel sites reclame (pop-ups) staat (staan) in de aard van 'run a FREE scan'...

Meerdere brave mensen trappen in die vallen...en krijgen (compleet ongewild omdat ze ter goeder trouw zijn) een pak miserie en ellende op hun pc...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad maar veel kunnen we daar helaas niet aan doen vermoed ik.:dong:

In elk geval is dit topic niet zomaar een gewone vraag maar ook een VERWITTIGING voor onze leden (en al wie dit te lezen krijgt via Google) om toch even na te denken alvorens zomaar op een linkje te klikken.:top:

De meer ervaren PC gebruikers onder ons weten wel wat wel en niet te downloaden maar zoals je zelf zegt de "brave mensen" weten dit helaas niet.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal,

Dit is een interessante discussie waar ik me graag bij aansluit. Ik heb vorige maand twee publicaties in dit verband gevonden die mij interesseerden. [1] http://www.derfisch.de/tuneup-wundermittel-oder-placebo.html en [2] http://www.macecraft.com/registry_cleaner_comparison2/ De laatste is nuttig voor wat de vergelijking van 31 verschillende register-cleaners betreft, doch diende uiteindelijk om hun eigen product als #1 te zetten…

Ik heb de Duitse tekst vertaald. Ze is uiteraard te lang om hier te posten, maar misschien is er een middel om ze toch te bezorgen aan diegene die de Duitse taal niet machtig zijn. De tweede is een Engelse tekst, maar meestal in tabel-vorm.

De meeste problemen die ik ooit heb gehad waren uitsluitend te wijten aan het experimenteren met dergelijke ‘snelheids-verbeteraars’. Alleen met CCleaner heb ik geen problemen gehad. Deze laatste doet ook meer dan alleen maar het register opkuisen. Ook zo voor Advanced System Care. Wél met Glary-utilities – die zich bovendien overal innestelt. Niet alleen in het systeemvak (zoals veel brol, gelukkig is er Msconfig), maar ook in de taakplanner die dan om de haverklap je systeem “opkuist”. Het doet ergens goed te zien dat er een paar honderd 'fouten' worden weggehaald, maar snelheidswinst heb ik nog niet ervaren. Wél miserie.

“If it’s not broke, don’t fix it” geldt hier allicht meer dan ooit!

m.v.g.

WW

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik een interessante link van Wawa:

In-Depth Review of 31 The Most Popular Registry Cleaner Products | Macecraft Software

Wat is het grote gevaar van zulke programma's?

Er komen dagelijks honderden misschien wel duizenden nieuwe programma's uit. Geen enkel register opkuisprogramma kan dat bijhouden. Ook niet als de software en database dagelijks worden bijgewerkt. Gevolg: het programma 'denkt' een overbodige sleutel te hebben gevonden, en floep: enkele sleutels uit het register verwijderd die er niet uit mochten... Dan een backup terugzetten van het registerprogramma zelf (want die biedt die optie meestal). Maar ondertussen heb je wel al tientallen nieuwe programma's geinstalleerd... Wat een soep dan !

Ik heb liever 100 kleine fouten in mijn register, dan een register met 0 fouten waarvan er 10 niet weg mochten...

gr,

Kurtt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een leuke link die Wawa hier heeft vermeld, en het bewijst nog maar eens dat er toch heel wat rommel rond zwerft op het internet.

Zelf gebruik ik wel eens Ccleaner zoals zo velen onder ons, maar als je met het register aan de gang gaat is toch wel enige voorzichtigheid op zijn plaats.

Vaak zijn de zogenoemde fouten enkel achter gebleven restanten van verwijderde programma's en is er met het verwijderen geen snelheids winst of betere stabiliteit te behalen.

Vaak voelen we ons meer op het gemak als we denken dat deze restanten verwijderd zijn en alles eens hebben opgepoetst :D.

Verder "boost" ik mijn systeem door sommige services uit te schakelen of op manual te zetten.

Black Viper is hierbij een hele hulp om te bepalen welke services je mag "aanpassen".

Ja die lijst per besturingssyteem is een leuke leidraad voor wie met de verschillende services wil testen en of uitproberen.

Ik schakel wel eens services uit maar dan is dit om bepaalde functies uit te schakelen die ik niet wil op men pc of in een netwerk. Bv. Computer Browser, Server, Remote registry.

Nu het zal misschien gek klinken maar veel services zijn afhankelijk van andere om goed te werken en verleden jaar was ik eens aan het testen met Soluto en tijdens het uitschakelen van verschillende services kwam ik tot de conclusie dat het opstarten van men PC na het uitschakelen van die services ineens veel langer duurde. :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zijn de zogenoemde fouten enkel achter gebleven restanten van verwijderde programma's en is er met het verwijderen geen snelheids winst of betere stabiliteit te behalen.
De nagel op de kop !
Nu het zal misschien gek klinken maar veel services zijn afhankelijk van andere om goed te werken en verleden jaar was ik eens aan het testen met Soluto en tijdens het uitschakelen van verschillende services kwam ik tot de conclusie dat het opstarten van men PC na het uitschakelen van die services ineens veel langer duurde.
Inderdaad, heb ik ook ondervonden !!! (zie bericht 7!)

Eindelijk iemand die mij geloofd loooooooooooooooooooooooool.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.