Ga naar inhoud

Malwarebytes: altijd 'uw sessie is verlopen', ook nà herinstalleren


Aanbevolen berichten

Altijd een grote fan v Malwarebytes geweest, maar sinds dat het betalend geworden is, lukt het me niet meer om de gratis versie te installeren.

Op één of andere manier 'ontdekt' de software dat het voordien al geïnstalleerd en verwijderd is. Bijgevolg bij herinstalleren geeft het onmiddellijk aan dat de Sessie verlopen is en dat ik bijgevolg alleen nog betalend gebruik kan maken.

Kan dit opgelost worden?

Of is er een waardig alternatief voor Malwarebytes?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens bekijken of we de oude versie van MBAM kunnen localiseren en verwijderen.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(@ Kape: een ver stemmetje in mijn hoofd doet me denken aan het feit dat - als je Mbam installeert - je altijd de Pro installeert, maar dat je na een maand (?) moet overschakelen op de Free als je het nog wil gebruiken - want dan is 'je sessie verlopen' en moet je gaan betalen. - Zou dit er niet aan de hand zijn? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

(@ Kape: een ver stemmetje in mijn hoofd doet me denken aan het feit dat - als je Mbam installeert - je altijd de Pro installeert, maar dat je na een maand (?) moet overschakelen op de Free als je het nog wil gebruiken - want dan is 'je sessie verlopen' en moet je gaan betalen. - Zou dit er niet aan de hand zijn? )
Dat klopt inderdaad ... maar er is hier duidelijk nog meer aan de hand.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  IePluginServices;s
 C:\ProgramData\IePluginServices;fs
 C:\Program Files (x86)\Total Video Converter;fs
 C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
 C:\Program Files (x86)\NetCrawl;fs
 C:\Users\Filip\AppData\Roaming\FreeVideoConverter;fs
 C:\Program Files (x86)\Free Video Converter;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het downloaden en starten van zoek.exe schijnt niet te lukken, ondanks dat Avast-schilden gedesactiveerd zijn.

zie hier foutmelding:

'Kan script-engine VBScript voor script C:\USERS\FILIP\APPDATA\LOCAL\TEMP\OS.VBS niet vinden'

Als je zegt 'meer aan de hand', wat is dan jouw denkpiste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zegt 'meer aan de hand', wat is dan jouw denkpiste?
Met "meer aan de hand" bedoel ik - in dit geval - dat er twijfelachtige programma's gedownload zijn, die voor de problemen kunnen zorgen.

Doe eerst eens even dit:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.