Ga naar inhoud

notebook valt vanzelf uit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

ik heb net een hp notebook 6910p aangeschaft en nu is het zo dat die smorgens telkens uitvalt zonder verklaarbare reden.

ik zal eerst zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen wat het probleem net is, en dan hetgene ik al heb gedaan.

dus het probleem doet zich enkel voor wanneer de laptop koud is. dus smorgens of wanneer hij minstens een vier a vijftal uur uit is geweest (toevallig telkens in een vrij koude ruimte)

waneer ik hem dan opzet, valt ie zeker binnen de tien minuten uit, soms nog voor ik het eerste beeld heb van de bios, soms pas na ik me aangemeld heb in windows. en op alle mogelijke momenten daartussen. schijnbaar dus erg willekeurig..

wanneer ik heb dan terug opzet, weer hetzelfde liedje. die na een aantal keren krijg ik hem dan toch aan de praat. tegenwoordig laat ik hem dan gewoon een kwartiertje aanstaan en dan kan ik er gewoon op werken zonder enig probleem.

wat ik ook heb ondervonden is dat ook trillen en bewegen een invloed hebben. als ik hem beweeg of eens tegen de onderkant tik, valt die spontaan uit wanneer die "koud" is.

als die warm is lukt het me ook wel, maar niet met bewegen enkel met een ferme tik op de onderkant valt die dan uit, maar dan is dan al een zeer stevige tik

ondertussen is de harde schijf volledig geformatteerd, er staat een nieuwere versie van de bios op. via de bios heb ik geheugen en harde schijf getest.

ook is er geen verschil tussen wanneer ik eht doe met een bijna lege of volla batterij, en of ik al dan niet op netstroom aan plug. heb zelfs geprobeerd op netstroom met de batterij afgekoppeld.

de batterij is overigens nog in perfecte staat want wanneer de laptop "warm is" gaat die makkelijk drie a vier uur mee.

ik heb ook het geheugen en de harde schijf eens fysiek verwijderd en teruggestoken om zeker te zijn dat ze niet los zaten ofzo.

het is dus overduidelijk dat het een hardwarematig probleem is.

heb me al laten vertellen dat het misschien een probleem is met het moederbord of de videokaart.

stel dat dat het geval is, is dat dan te herstellen voor een redelijke prijs en is die videokaart te vervangen? (ati mobility radeon x2300)

de laptops is helaas niet meer in garantie dus hoop ik echt dat iemand hier me verder op weg kan helpen....

Geplaatst:

wat is "koud"?

In je handleiding staat dat bij een temperatuur van onder de 5°C je toestel niet meer binnen zijn "operational environment" zit, en dus dan inderdaad "gek" kan doen...

Geplaatst:
wat is "koud"?

In je handleiding staat dat bij een temperatuur van onder de 5°C je toestel niet meer binnen zijn "operational environment" zit, en dus dan inderdaad "gek" kan doen...

ik hou niet van warme slaapkamers, dus daar staat de verwarming altijd af, en het isdaar dat die overnacht. maar kouder dan 5 graden is het heus niet. ik schat op een graad of zeven

Geplaatst:

imho zit er binnenin een slecht contact. Door het opwarmen zet dat deeltje uit waardoor het contact verbeterd maar een tik is nog voldoende om het contact te verbreken.

Kijk eens in de verschillende compartiment of alles wel goed vast zit. Ik denk daarbij aan geheugen, harde schijf en eventueel ethernet kaart.

groeten, bart

Geplaatst:
imho zit er binnenin een slecht contact. Door het opwarmen zet dat deeltje uit waardoor het contact verbeterd maar een tik is nog voldoende om het contact te verbreken.

Kijk eens in de verschillende compartiment of alles wel goed vast zit. Ik denk daarbij aan geheugen, harde schijf en eventueel ethernet kaart.

groeten, bart

lijkt me een zeer logische redenering, maar geheugen en harde schijf heb ik nagezien. die steken goed op hun plaats. misschien iets anders maar elektronica is niet mijn sterkste kant, vandaar dat ik hem nog niet heb opengehaald (had niet veel vetrouwen in mezelf om het probleem te vinden)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.