Ga naar inhoud

Probleem (ongewilde) meerdere accounts


sneeuwuil

Aanbevolen berichten

[ATTACH]34421[/ATTACH]

Wat later maar ... verbouwen en pc-problemen oplossen is niet altijd de ideale combinatie :-).

In bijlage gevraagde logbestand.

Enkele bemerkingen :

1. Update heb ik niet kunnen uitvoeren want zoals aangegeven geen internet meer via betreffende pc.

Gebruikte versie : malwarebytes anti-malware (trial) 2.00.0.1000.

2. Beschreven verzamelen van gegevens via begeleidende tekst van vorige mail heb ik niet kunnen uitvoeren (niet terug te vinden in deze versie ?) en heb daarom maar gewerkt met "export log"-knop (= bijgevoegd bestand).

Nogmaals bedankt.

malwarebytes-exportlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met verbouwingen aan de gang zal je inderdaad wel weten wat te doen. :-)

Nu, ik had begrepen dat je van dit toestel eigenlijk gewoon nog je afbeeldingen (foto's) wou afhalen om daarna de pc op de schroothoop te gooien?

Die foto's kan je nu wel veilig d.m.v een usb-stickje of dergelijke overzetten.

Verder zou ik je aanraden om je oudje niet zomaar weg te gooien. Zet er een ander, gratis OS op als alternatief zodat je kids deze pc verder kunnen blijven gebruiken om wat te surfen enz.

Toevallig heeft een van onze medewerkers, Hensyr, enkele zeer duidelijke handleidingen gemaakt over het gratis OS genaamd 'Zorin'.

Deze OS is gebaseerd op Linux (Veel stabieler dan Windows + geen virus problemen) maar heeft de looks van Windows 7.

Kijk hier eens naar de nodige info: Zorin OS Besturingssysteem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jion,

Op mijn scherm staan nu nog Trojan.agent en Rogue.antivirus2008 met de vraag die in quarantaine te plaatsen via "apply actions". Doen ?

Vooral die Rogue.antivirus2008 ... wat is dat ?

Nog een paar bijhorende kleinere vraagjes :

1. Komt dergelijke miserie door bij het maken van back-ups op externe harde schijven (via USB-poort) ? Best die externe harde schijven screenen met Malwarebytes ?

2. Fototoestellen waarbij ik foto's via USB inlaadt op die pc ... kan dat op mijn Canon toestellen problemen geven.

3. Norton heeft dit probleem niet opgemerkt. Normaal ? Dus ... extra malwareprogramma aanschaffen ? Zijn er nog zo zaken die best op je pc staan (naast anti-virus, firewall en dus ook antimalware) om problemen te vermijden ... beter voorkomen dan genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die dien je nog in quarantaine te zetten.

Wat is een rogue virusscanner: Wat is een rogue virusscanner?

De vraagjes:

1. Nee, die miserie heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met je verouderde os (Windows xp). Deze wordt niet meer ondersteunt en is zo lek als een zeef voor allerlei malware. Die externe schijven mag je altijd eens scannen, dat kan nooit kwaad.

2. Er is geen risico voor je fototoestellen of andere aparaten.

3. Op zich is Norton een vrij goed programma, al raad ik deze zelf nooit aan. Zie puntje 1 voor de hoofdreden van de infecties.

Wat heb je zoal nodig om je pc veilig te houden:

- Een systeem dat up-to-date is (zowel je OS als alle andere software zoals Java, Flashplayer enz)

- Een Firewall (Die van Windows is normaal gezien goed genoeg bij normaal computergebruik)

- 1 virusscanner (Dus geen meerdere, want die werken elkaar tegen): Als gratis scanner raad ik Avast aan. Wil je een betalende, dan ben je het best af met BitDefender of Kaspersky.

- Eventueel een malwarescanner zoals Mbam waarmee je als second opinion af en toe kan scannen.

- Een interessante extra die ik ook gebruik is Malwarebytes anti-exploit om nog een gratis, extra beschermingslaag te hebben.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.