Ga naar inhoud

pc maakt extra geluid


Aanbevolen berichten

Dag dark_vengeance,

In mijn ogen, als je toch zo blijft verder gamen, is het zeker en vast geen slechte aankoop om een nieuwe en krachtige(re) koeler aan te schaffen want, zoals ik al eerder heb vermeld, kan je koeler waarschijnlijk niet op tijd en genoeg de geproduceerde warmte door de prestaties van je GPU reduceren.

CCcleaner heb ik nog niet gebruikt, kan dit serieus helpen om dit (toch wel serieus) probleem op te lossen?

Het is toch in ieder geval aan te raden om CCleaner te gebruiken. Waarschijnlijk is het niet dé directe oplossing voor het probleem maar het houdt wel je systeem netjes. In tegenstelling tot wat je zou denken over het lawaai dat de PC maakt, kan het zijn dat dit ook veroorzaakt wordt door malware bv. en hoeft het niet persé altijd aan de hardware te liggen, vooral niet omwille van het feit dat je al het stof in je kast verwijdert hebt.

in ieder geval is het ook niet zo'n overdreven groot probleem, maar als hij frequenter en luider gaat beginnen blazen in het vervolg, dan zou ik me grotere zorgen beginnen maken. ;-)

Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt, kan je ze altijd plaatsen, en anders kan je deze discussie afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met nieuw / beter koelsysteem, bedoel je gewoon een nieuwe / betere ventilator op de graphische kaart?

Wat als ik een nieuwe graphische kaart zou halen (ik heb nu AMD RADEON r7 240) de (AMD RADEON R9 280x) deze heeft twee ventilatoren..

Zou dit ook een oplossing kunnnen zijn? Want ik dacht al eerder aan een nieuwe graphische kaart.

Mijn vader zei ook iets voer misschien de ventilator van de voeding. Mijn graphische kaart vraagt meer power als hij het spel runt en dan gaat de ventilator van de voeding ook harder moeten werken?

Kan dit?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dark_vengeance,

Interessante aanhaling, inderdaad. Je zou inderdaad eventueel een nieuwe videokaart kunnen kopen maar of dat het probleem helemaal gaat verhelpen, weet ik ook niet. Je videokaart is overduidelijk niet defect, maar de kans dat de koeler van de GPU stuk is, is wel wat groter. Daar komt dan ook bij dat alles inderdaad voldoende gekoeld moet worden. Je kiest er wel zelf voor of je een nieuwe koeler installeert of niet (doe je dat niet, dan zal je gewoon mindere prestaties uit je GPU kunnen halen ipv als ze goed gekoeld wordt/worden). Maar laten we misschien niet té overhaastig zijn. Weet je toevallig welke voedingskoeler en CPU koeler je hebt en hoeveel vermogen deze hebben?

Wat je misschien toch ook eens moet controleren is kijken en luisteren waar het lawaai vandaan komt tijdens het spelen van Diablo 3 en terwijl je je PC open hebt liggen. Kan asoluut geen kwaad maar wees dan gewoon voorzichtig. Zo kunnen we andere hardware-problemen toch uitsluiten voor de duidelijkheid.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.