Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al een tijdje heb ik problemen met mijn geluid op mijn Medion notebook met Windows 7. Na een minuutje of zo valt het weg. Dat is overal zo. Met filmpjes bekijken, geluidsfragmenten beluisteren, naar een webradio luisteren. Ook bij Skype, dit kan ik nu dus niet meer gebruiken.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Er staan nergens uitroeptekens bij apparaatbeheer- besturing voor geluid, video en spelletjes.

Ga ik naar het Configuratiescherm, audioapparaten beheren, dan zie ik de luidsprekers staan en SPDIF-interface. Luidsprekers staan ingeschakeld als standaardapparaat. Deze kan ik ook testen: groene balkje werkt en geeft ook geluid. Maar de SPDIF-interface niet. Die kan ik wel testen, je ziet de balkjes groen worden maar geen geluid. Ga ik naar het tabblad opnemen dan staat daar de microfoon. De niveaus staan op maximum. Bekijk ik nu een film of luister ik naar de webradio dan valt dus het geluid weg.

Ga ik dan weer terug naar de Audioappraten Beheren, tabblad Afspelen dan doet hij niks. Klik ik dan op het tabblad Opnemen dan doet het geluid het weer, heel eventjes. De volgende keer klik ik dan weer op tabblad Afspelen en dan werkt het ook meteen weer, voor zeer korte tijd. Heb ook al herstelpogingen gedaan maar dat heeft ook niks geholpen. O, ja een externe hoofdtelefoon blijft wel geluid houden. Iemand een idee?

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dag Sjokla,

Welkom op het forum! ;-)

Als dan ook een systeemherstel niet helpt, en je hebt alle andere bovenstaande zaken uitgevoerd en uitgezocht, kan het goed zijn dat je met een hardware-probleem te maken hebt.

Misschien kan je toch eens testen of het geen software-probleem is , bv. Malware dat schade aan je systeem toebrengt zoals instellingen, belangrijke geluidsbestanden van Windows etc. , daarvoor doe je best het volgende:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Hallo Thedarkness , bedankt voor je reactie!

Malwarebytes heb ik ook geprobeerd en geeft geen problemen.

Het log.txt van RSIT heb ik bijgevoegd.

ik snap er niet zoveel van..

[ATTACH]34613[/ATTACH]

log.txt

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

C:\ProgramData\AVG Security Toolbar;fs
C:\Program Files (x86)\GUM59F1.tmp;f
C:\Program Files (x86)\GUT59F2.tmp;f
C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search;fs
emptyclsid;
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scannen.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Je zegt in je eerste bericht dat je de nieuwste drivers hebt.

Waar heb je die gehaald of gedownload?

Je zegt ook dat een hoofdtelefoon wel geluid blijft hebben.

Misschien kan je als voorlopige oplossing dan een hoofdtelefoon gebruiken of extere luidsprkers aansluiten.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.