Ga naar inhoud

Help ons je account beter te beschermen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi arrows,

Voer ook even onderstaande uit aub, het logje van BlueScreenView gaf ons al wat bruikbare informatie :top:

  1. Download en installeer Speccy.
    Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.
    Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
    525a111b37ea3-Speccy.PNG
    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
    Meer info over deze procedure lees je HIER.
  2. Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
    De opdrachtprompt kan je op Windows 8 vinden door vanuit het Metro scherm op het pijltje naar onder te drukken. Vervolgens vind je tussen de apps de opdrachtprompt.
    Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
    Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
    Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
    Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.
    Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:
    Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.
    Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
    Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
    Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
    Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi arrows,

gezien het verleden van deze laptop en het feit dat hij nog binnen volle garantieperiode zit (net geen 8 maanden "oud") zijn we van mening dat je nu best meteen voor "de kortste pijn" gaat: eerst dien je je persoonlijke bestanden veilig te stellen (afbeeldingen, documenten, bladwijzers, contactpersonen, ... ) en nadien zet je de laptop terug naar de fabrieksinstellingen (zie handleiding).

Laat je ons weten hoe je laptop zich gedraagt nadat je hem hebt teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus

Bedankt voor jouw moeite

Ik zal dit ns doen... dit lijkt me misschien een oplossing.

Ondertussen heb ik even een andere muis genomen en dat werkt terug perfect :-)

Ik laat zeker iets weten hoe het er mee staat met de laptop... vind het erg raar, want ik doe er niks speciaals behalve eens op internet en hou mij dan nog brave sites lol :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.