Ga naar inhoud

'Herstel van Windows-pc's'


Mobedie

Aanbevolen berichten

Als ik op mijn computer bezig ben komt er regelmatig automatisch een venster tevoorschijn waarvan de link de volgende is:

http://www.tuneuppro.com/newmarim/1/s/?utm_source=newmarm1&utm_campaign=newmarm1&vurlid=40921455&ccode=be&context=uoIDdRn6JokXcu5HTdHaANvVVXQYL2pHTETdU1ECD2tVCCHwvjWjvEnsHFbvRZ0qvOlOjUJlmGG6UMLfzHq-fwwxmTZSpVERR-FV_BW_yOUq6FXZxZpxG4LD58N2AQgPa3_rpuc8KVxa0srLjT4rlv8EVE-AcoOB6pti6eS2m2kwCOAyVCQ5HtNkydL3hLzai8rMRGxjdJyEo1-_zAgud01kETo_hJB41GxciRVGy4k4nMwPDqFOgAbAduV4E1-2kUGxoATKdVIcHSqkxgV1OsY2R7z6-fwRMI6f928OP-XtsFsEB3l6YLOxk8djfQv6Pic0jRfcSnJKhFP3J-DNgGzN_4IsrrUH7Qyj7XDn7LQcKbqaofl9WWQuvojURFM1MafYKt0T4MVHkIEYmD6yqJuDZccP3JuaQH8Tf-XwKM-yazA3pEhIFvAhmZe2ASiW

het gaat dus over 'herstel van Windows-pc's'. Ik vraag me alleen af of deze site te vertrouwen is en of ik deze 'repair tool' mag downloaden. En hoe het komt dat dit nu verschijnt, sinds een paar weken en vroeger nooit. Ik had wel een beveiliging geïnstalleerd nl. Eset Smart Security. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Zie screenprint in bijlage.

Bedankt.[ATTACH]34834

automatisch venster w geopend.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles wat begint met zoiets als tuneup wantrouwen, dus niet installeren!

hoe je die mededeling krijgt zal een gevolg zijn van al aanwezige malware.

in eerste aanleg bestrijden met adwcleaner AdwCleaner Download (blauwe knop met tekst 'download @ bleeping computer')

installeren - scannen - en op de knop verwijderen drukken. na de herstart krijg je een logbestand op je bureaublad.

daarna zou ik de handleiding malware even volgen zie http://www.pc-helpforum.be/f163/hoe-maak-je-een-logje-met-66887/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814};c
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
 {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829};c
 {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E};c
 {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
 {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501};c
 Dealplylive;s
 Dealplylivem;s
 C:\Program Files\DealPlyLive;fs
 LiveUpdateSvc;s
 C:\Program Files\IObit\LiveUpdate;fs
 C:\Windows\tasks\Dealply.job;f
 C:\Users\Mie\AppData\Roaming\Dealply;fs
 C:\Windows\tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineCore.job;f
 C:\Windows\tasks\DealPlyLiveUpdateTaskMachineUA.job;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@tools.dpliveupdate.com/DealPlyLive Update;version=3];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MozillaPlugins\@tools.dpliveupdate.com/DealPlyLive Update;version=9];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 ""=-;r
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek-results.txt

Beste,

In bijlage de zoekresults.

Tijdens het scannen (of was het juist gedaan) kreeg ik ook de melding die je vindt op de 2de bijlage (Firefox plug in werkt niet meer).

Deze melding kreeg ik ook geregeld daarvoor terwijl ik aan het werken was op mijn pc.

En een bijkomend probleem is dat mijn backup ook al een hele tijd niet meer werkt, misschien zal dit hierdoor ook opgelost zijn...?

Ik hoop dat jullie dit kunnen vinden.

In elk geval al heel hartelijk bedankt bij voorbaat voor de moeite!

- - - Updated - - -

Ik heb de indruk dat mijn bestanden niet goed toegevoegd zijn.

Ik probeer het hierbij nog eens.

grts

Plug In firefox werkt niet meer.docx

zoek-results.txt

Plug In firefox werkt niet meer.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
CHRdefaults;
chromelook;
firefoxlook;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.