Ga naar inhoud

faxen met win 7 en wat met de hardware ?


robocop67

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk eens h i e r, er zijn twee verschillende type, lijkt erop dat het dat ene is van €. 24,50

Met de USB56KEM3 Externe 56K USB Fax Modem kunt u een verbinding leggen met het internet of faxen verzenden via een telefoonlijn vanaf uw pc of laptop met USB-aansluiting.

Klik op Meer informatie, en ga vervolgens naar Leveringstermijn..

Met de USB56KEM3 Externe 56K USB Fax Modem kunt u een verbinding leggen met het internet of faxen verzenden via een telefoonlijn vanaf uw pc of laptop met USB-aansluiting.

>> Azerty.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar 2 winkels geweest maar niet meer verkrijgbaar tenzij via bestelling buitenland met de gekende prijzen maar zegt de laatste jij hebt toch een canon all in one printer, ik zeg ja , wel zei hij download de volledige software voor die printer en dan staat er bij de printer ook een faxprinter. ik doe dat en inderdaad der staat nu ook bij mijn printericonen een icoon faxprinter.

ik maakte een document in word en deed dan afdrukken en selekteerde de faxprinter , ik kon faxnummer invoegen en de fax werd via de pc naar printer gestuurd en dan naar de aangesloten telefoon lijn en zo kreeg de ontvanger mijn worddocument binnen op zijn faxtoestel.

ik heb een goedkope canon all in one pixma mx 515 van 89€ en dat gaat er dus allemaal mee , dus probleem opgelost voor 0€ maar je moet zo'n printer hebben natuurlijk.

ik denk dat ik de zaak hiermee mag afsluiten maar wacht op antwoord van de moderator

alvast bedankt aan hen

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ robocop67,

wel zei hij download de volledige software voor die printer en dan staat er bij de printer ook een faxprinter. ik doe dat en inderdaad der staat nu ook bij mijn printericonen een icoon faxprinter.

ik denk dat ik de zaak hiermee mag afsluiten maar wacht op antwoord van de moderator

Dat is een geweldig oplossing :top:

Dank voor uw feedback :adore: dat is zeker nuttig voor wellicht andere lezers met hetzelfde probleem.

- - - Updated - - -

U mag het topic afsluiten xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ robocop67,

ik ben naar 2 winkels geweest maar niet meer verkrijgbaar tenzij via bestelling buitenland met de gekende prijzen maar zegt de laatste jij hebt toch een canon all in one printer, ik zeg ja , wel zei hij download de volledige software voor die printer en dan staat er bij de printer ook een faxprinter. ik doe dat en inderdaad der staat nu ook bij mijn printericonen een icoon faxprinter.
dat ik kan faxen maar dat hij geen faxen zelf ontvangt want er hangt ook een telefoon aan en de fax gaat altijd aan als ze me bellen , dit zou moeten kunnen maar vind het niet op het net

Is het mogelijk om via de instellingen van het icoon faxprinter zo in te stellen dat het fax apparaat alléén aanstaat (geactiveerd is) als u een fax wilt verzenden?

Ik bedoel eigenlijk dat het fax app handmatig activeren en niet automatisch start met de computer.

Maar wellicht staat er in de handleiding van Canon AIO pixma mx 515 hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfffffffffffff moeilijke vraag als ik de eigenschappen bekijk van de canon fax kan je daar wel 1000 instellingen veranderen MAAR geen instellingen voor inkomende belsignalen.

hij moet dus detecteren is het een fax of is het gewone telefoon als er telefoon binnenkomt , want ik heb geen aparte faxlijn , alles komt op één lijn toe.

een goed toestel kan je dus ook instellen als enkel verzenden en nooit ontvangen en dan hoor je geen faxsignaal als je aan het telefoneren bent bij binnenkomend signaal.

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben verder gaan zoeken bij canon pixma mx printers en vond nog een ander handleiding met daarin dit:

[h=2]De ontvangstmodus instellen[/h]In dit gedeelte wordt de procedure beschreven voor het selecteren van de ontvangstmodus.

  1. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld.
    Controleer of de printer is ingeschakeld
  2. Druk op de knop FAXEN (FAX).
    Het stand-byscherm voor faxen wordt weergegeven.
  3. Druk op de middelste Functie (Function)-knop.
    Het scherm Instellingen ontvangstmodus (Receive mode settings) wordt weergegeven.
  4. Gebruik de knop om de ontvangstmodus te selecteren en druk vervolgens op de knop OK.
    Het stand-byscherm voor faxen wordt weergegeven.
    Opmerking
    • Als u op de rechterknop Functie (Function) drukt wanneer er een ontvangstmodus is geselecteerd, kunt u de geavanceerde instellingen van elke ontvangstmodus opgeven.
      Voor meer informatie over de geavanceerde instellingen van de ontvangstmodus:
      Geavanceerde instellingen van de ontvangstmodus
    • Als DRPD is geselecteerd, kunt u het faxbelpatroon selecteren in het scherm DRPD: FAX-belpatroon (DRPD: FAX ring pattern).
      Voor meer informatie:
      De DRPD-belpatronen instellen (alleen VS en Canada)
      na dit gedaan te hebben , een test gedaan en inderdaad , hij doet het nu zoals ik wenste ,namelijk ik kan vanuit word bv. een pagina direct versturen en als de telefoon gaat kan ik normaal bellen.
      hopelijk help ik hiermee ook andere mensen.
      graag een dankwoord aan de moderators die oopzoekwerk hebben gedaan
      mvg
      robocop
      case closed

- - - Updated - - -

sorry dat de foto's tekstjes zijn maar voor de geintereseerden wil ik pagina link canon nog geven http://nl.canon.be/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MX_series/PIXMA_MX514.aspx?type=manuals&manualid=tcm:43-919288

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.