Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgende probleem doet zich voor: Win 7 Pc sluit niet meer af. Reeds in het forum naar soortgelijke problemen gezocht, maar niet gevonden.

Na afsluiten WIN7 meldt WIN7 zich af.

Alles werkt goed.

Tot ik zwart scherm zie en de PC volledig wordt afgesloten.

Op dit moment blijft de startknop (waar een blauw lichtje ingebouwd zit) pinken en hoor ik de ventilator steeds maar aan en uitgaan.

Ik slaag er niet in om de PC op eigen kracht zich volledig zonder "stroom" te zetten.

Enige oplossing is de elektriciteit stekker uit stopcontact te trekken.

Om PC terug op te starten en na stekker terug in te steken herhaalt dit fenomeen zich:de startknop (waar een blauw lichtje ingebouwd zit) blijft pinken en ik hoor de ventilator steeds maar aan en uitgaan.

Als ik op het moment dat het ledlichtje van de startknop aan is en ik duw op de startknop (en desnoods herhaal ik dit enkele malen) kan ik de PC terug opstarten.

Eveneens heb ik gemerkt dat een aantal maand geleden de slaapstand niet correct meer werkte: bij in slaapstand zetten kreeg ik hem niet meer uit de slaapstand, dan moest ik de startknop gebruiken om hem terug te laten werken en opnieuw op te starten.

Ondertussen de PC uitgezet en van net losgekoppeld en een aantal keer op start knop geduwd, zonder resultaat.

Het betreft een Medion PC van 5 jaar oud en nog geen problemen mee gehad.

Wie kan mij helpen,

Mvg F.Luc

Geplaatst:

Verschillende mogelijke oorzaken.

Is dat probleem er gekomen na het uitvoeren van Updates?

De slaapstand zorgt heel vaak voor de nodige problemen en dat is het allereerste dat op mijn computer uitgeschakeld wordt.

Het zal een kwestie van uitsluiten worden, zet eens een herstelpunt terug naar een datum toen je het probleem nog niet had.

Hoe je een herstelpunt terug zet in Windows 7 kan je hier lezen.

Geplaatst:

Beste,

Heb herstelpunt teruggezet, ben zelfs teruggegaan tot eind maart 2014. Net terug opgestart. Probleem is er nog steeds.

Mvg, F.Luc

Geplaatst:

Voer de twee onderstaande zaken uit.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.


Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {9384bd4c-dd14-4be9-80f7-f6277511e4f5};c
 {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D};c
 C:\Program Files\ConduitEngine;fs
 {64182481-4F71-486b-A045-B233BD0DA8FC};c
 C:\Program Files\facemoods.com;fs
 {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7};c
 {9D717F81-9148-4f12-8568-69135F087DB0};c
 {DB4E9724-F518-4dfd-9C7C-78B52103CAB9};c
 Facemoods;s
 Freemake Improver;s
 C:\ProgramData\Freemake;fs
 C:\Users\Fluc\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3n7a1d7l.default\extensions\{072844D3-7DEE-45F6-A406-E87F76302E4B};fs
 C:\Users\Fluc\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3n7a1d7l.default\extensions\{B042753D-F57E-4e8e-A01B-7379A6D4CEFB};fs
 C:\Users\Fluc\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3n7a1d7l.default\searchplugins\ask-search.xml;f
 C:\Users\Fluc\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3n7a1d7l.default\searchplugins\conduit-search.xml;f
 C:\Users\Fluc\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3n7a1d7l.default\searchplugins\funmoods.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{64182481-4F71-486b-A045-B233BD0DA8FC}];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7}];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{9D717F81-9148-4f12-8568-69135F087DB0}];r
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 "facemoods"=-;r
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
 "AppInit_DLLs"=-;r
 C:\Program Files\GUM8390.tmp;f
 C:\Program Files\GUT8391.tmp;f
 C:\Program Files\Softonic;fs
 C:\Program Files\YouTube Free Downloader;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.