Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Alles zo uitgevoerd, echter zonder resultaat.

Omdat de print spool service niet automatisch opstart, wordt geen enkele printer gevonden, ook niet Send to OneNote 2013, Fax, Microsoft XPS Document writer.

Pas na manueel opstarten van deze service worden ze allemaal getoond, ook de Canon Printer, en werken ze alle zonder probleem.

Het probleem is dus niet te wijten aan malware, noch aan de printerinstellingen.

Geplaatst:

Dan gaan we eens in de logboeken kijken of we daar de oorzaak kunnen vinden waarom de print spooler service niet opstart.

Herstart de pc en doe dan het volgende.

Ga naar start, typ eventvwr.msc in het zoekvak en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.

Klik in de rechterkolom bij acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Geplaatst:

Bizar, de logboekuittreksels beslaan slechts een periode van 15 minuten (13.45 tot 14.00).

Er zijn ook erg weinig vermeldingen en al helemaal niets wat wijst op een herstart van de pc?

Zou je nogmaals een uittreksel kunnen maken zoals aangegeven?

Geplaatst:

Het heeft een tijd geduurd om dit voor mekaar te krijgen: telkens wanneer ik op filteren klikte verdwenen alle vermeldingen op twee na (zie bijlage systeemlog.jpg).

Uiteindelijk de geregistreerde vermeldingen op de laatste 12 uur ingesteld (zie bijlage Logbestanden.zip).

post-9391-1417705981,9199_thumb.jpg

Logbestanden.zip

Geplaatst:

Na honderden tips op het internet geprobeerd te hebben, er eindelijk in geslaagd een gedeeltelijke oplossing voor dit probleem te vinden (door twee afzonderlijke tips te combineren): wanneer de print spooler service opgestart is én je de pc gewoon afsluit, start de service de volgende keer weer automatisch op. Gebruik je echter Opnieuw Opstarten dan start de print spooler niet automatisch op en zijn de printers weer verdwenen, dan moet je onderstaande procedure (1-4) herhalen.

Dit is de procedure (Windows 8.1):

1. Rechtsklik op start icoon en kies Uitvoeren.

2. Vul services.msc in en klik OK.

3. Scroll naar beneden en klik op Print Spooler.

4. Klik in de linkerkolom op De service starten.

5. Rechtsklik op Print Spooler en kies Eigenschappen.

6. Klik op het tabblad Aanmelden.

7. Verwijder het vinkje bij Service kan interactief met bureaublad worden uitgevoerd en klik OK.

post-9391-1417705982,6587_thumb.png

Ik wens hierbij vooral kweezie wabbit te danken voor de energie die hij gestoken heeft in het mee zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Geplaatst:

ERRATUM !

Blijkt dat de tip om het vinkje weg te halen (zie hierboven) toch niet correct is. De printer werd nu wel gevonden en vermeld, maar wanneer je een document vanuit een programma wenst af te drukken is geen bidirectionele communicatie tussen programma en printer meer mogelijk.

Het vinkje moet dus blijven staan (of teruggeplaatst worden).

De rest van het verhaal is wel OK.

Wel een goede tip: omdat je de printereigenschappen niet moet wijzigen, is het ook niet meer nodig om services.msc uit te voeren.

Het is korter en gaat veel sneller door in plaats daarvan het commando net start printer in te vullen, daarmee wordt de print spooler onmiddellijk gestart, zonder omwegen.

PS: Met deze oplossing kan ik leven, alhoewel dit probleem er niet zou mogen zijn.

Dit en gelijkaardige problemen met de print spooler vind je in overvloed terug op het internet, al vanaf Windows XP.

Microsoft zou daar nu toch al een oplossing voor gevonden moeten hebben.

Iets voor Windows 10 misschien ???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.