Ga naar inhoud

Bootscreen van moederboard blijft een lange tijd hangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb een pc met een moederboard van ASUS, ik had ervoor enkele problemen met mn harde schijf(of teminste dat denk ik toch want windows startte helemaal niet meer op) en nu heb ik een andere harde schijf erin gegooid (ook een maxtor), windows opnieuw geinstalleerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat wanneer ik mijn pc uitschakel dmv de groene windows knop (opnieuw opstarten dus) het een tijdje (3-7min) duurt totdat het blauwe ASUS bootscreen weg is, de pc hangt dan gewoon op het blauwe scherm , en doet nix , hierna hervat die zn opstarten gewoon...

Soms blijft hij na het windows bootscreen ook nog ff hangen...

Ik weet niet waar dit aan ligt , wel weet ik dat mn primary master op auto staat en mn secondairy (master of slave weet t nimeer) op de maxtor staat...

ik heb nu dus maar 1 harde schijf van 180gb erin zitten...

Misschien belangrijk om te weten is dat in mn nieuwe Harddisk een pinnetje zat (rechtsbovenaan) mn oude had dit niet , maar omdat ik geen instructies kon vinden hiervoor, en omdat ik bang was dat het pinnetje mss zou afbreken heb ik dit maar zo gelaten ...

IEmand die mij mss zou kunnen vertellen wat het probleempje is ???

ook zou ik graag mn oude harde schijf erbij zetten (als reserve want ik heb deze meerdere malen getest en er bleek nix fout mee te zijn..)

mvg amir

Geplaatst:

als je alles terug zet naar standaard zal er niets gebeuren met je bestanden op de harde schijf hoor :)

u kunt in het bios komen door tijdens het opstarten op de f2 of op de delete toets te drukken (word helemaal in het begin ook aangegeven als u de pc net heeft aangezet)

dan kom je in het bios uit (mooi blauw scherm)

daar zie je waarschijnlijk staan "reset default setting" en anders staat dat waarschijnlijk onder de eerste of de 2e optie die je in je bios kan kiezen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.