Ga naar inhoud

Computer start niet op - defect in register

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is haast niet te begrijpen dat er anno 2014 nog computergebruikers zijn die geen backups maken van hun systeem en data (zeer regelmatig).

Ik doe dat ook nooit.

Gisteren starte het ook niet op doch na wat zoeken vond ik veilig modus en kunnen opstarten in Windows 8.1

Nochtans is dat mijn allereerste keer dat zoiets gebeurd.

Geplaatst:
Ik doe dat ook nooit.

Neem me niet kwalijk hoor, maar dat begrijp ik niet. Tenzij je geen of enkel waardeloze data op je pc hebt staan.

Geplaatst:
Neem me niet kwalijk hoor, maar dat begrijp ik niet. Tenzij je geen of enkel waardeloze data op je pc hebt staan.

Naar mijn mening is het ook niet verkeerd om geen back-ups te nemen ? Indien ik aanleiding zie tot het crashen van mijn harde schijf, bijvoobeeld m.b.v. HD Tune, dan kun je het overwegen om te back-uppen omdat je dan weet dat je harde schijf vroeg of laat zal crashen, maar indien je niets "zot" doet met je PC is er dan ook een kleine kans op het verliezen van data.

Geplaatst: (aangepast)

Neem me niet kwalijk hoor, maar dat begrijp ik niet. Tenzij je geen of enkel waardeloze data op je pc hebt staan

Er is een verschil tussen backup van Systeem en backup van data.

Data maak ik dagelijks handmatig een backup door het op te zetten van de ene pc naar ander pc.

Wekelijks dan op de NAS en externe harddisk.

Vroeger had ik een toestel in de pc om systeem en data op te slaan.

De pc werkte niet en dan ben je niks mee met zoiets.

Bovendien zet ik altijd de data op een ander harddisk zodat de harddisk altijd te herbruiken is want de kans dat ik verlies is uiterst klein want het is vooral Windows dat harddisk doet verslijten of crashen.

Bovendien heb ik de gewoonte om elke 2 jaar een nieuwe harddisk te plaatsen voor data.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Iedereen doet er mee wat hij (zij) wil.

Omdat ik nooit met zekerheid een crash kan voorspellen synchroniseer ik minstens wekelijks mijn data naar een externe harde schijf. Daarvoor maak ik al jaren naar grote tevredenheid gebruik van het gratis programma FreeFileSync.

Daarbij werk ik volgens het principe van "spiegelen".

Heb ik iets (bv foto's) op mijn pc verwijderd dan zal dat ook op de externe HDD verwijderd worden. Zijn er documenten gewijzigd dan zal de oude versie op de externe HDD vervangen worden door de nieuwe. Nieuwe toegevoegde data wordt uiteraard dan ook op de externe HDD toegevoegd.

Op die manier zijn mijn data op mijn pc en deze op mijn externe HDD na iedere synchronisatie taak identiek.

Geplaatst:

Kranalre heeft dit topic geopend met een vraag over zijn computer die niet opstart maar intussen zijn er een hele reeks berichten geplaatst die niet rechtstreeks bijdragen tot een oplossing voor zijn probleem.

Ik stel voor dat als jullie graag verder willen discussieren over de noodzaak van het maken van een back-up dat er een apart topic geopend wordt en dat we hier enkel verder gaan met het probleem van kranalre.

Zo blijft alles overzichtelijk.

Best wachten we op een antwoord van Kranalre voor hier verdere tips te plaatsen.

• 4 weken later...
Geplaatst:

opstartherstel lukt ook niet als ik gebruik maak van een systeemherstelschijf. Is het een optie om windows 7 opnieuw te installeren. Als ik me niet vergis zet hij de oude versie dan als old en kan je nieuwe versie gebruiken.

Weet iemand hoe ik de bewaarde mails en contactpersonen kan kopiëren + de locatie waar ik deze moet zoeken op de harde schijf?

Geplaatst:

Ga eens naar veilige modus, dat bereik je door op de F8 toets te tokkelen als je de computer herstart.

Daar kies je voor laatst bekende juiste configuratie.

Lost dat je probleem niet op.....je hebt opstartherstel uitgevoerd maar zonder gebruik te maken van een Windows installatieschijf of herstelschijf neem ik aan?

Probeer eens of opstartherstel lukt door gebruik te maken van een systeemherstelschijf, je kan die downloaden via deze link.

Hoe je opstartherstel moet uitvoeren lees je hier.

Indien opstartherstel niet lukt kan je opnieuw aan de hand van die herstelschijf proberen om een herstelpunt terug te zetten, hoe je dat moet doen lees je hier.

Je hebt verschillende mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

• Laatst bekende juiste configuratie via veilige modus.
  • Opstartherstel via systeemherstelschijf.
  • Een herstelpunt terug zetten via de systeemherstelschijf.

Je vermeld na bijna een maand stilte dat opstartherstel niet lukt.

Hoe zit het met de andere opties? :hmmmm:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.