Ga naar inhoud

Specifieke gedownloade bestanden back-uppen en terug zetten + formateren

jumperken

Aanbevolen berichten

AdwCleaner heeft ook nog een boel rotzooi opgeruimd.

Nog een extra controle voor de zekerheid.

Download 51a5f31352b88-icon_MBAR.pngMalwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete handleiding.

• Pak het ZIP bestand uit en dubbelklik hierna op "mbar.exe" om de tool te starten.
  • Let op! Malwarebytes Anti-Rootkit dient onder een account met administrator rechten te worden uitgevoerd.
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
  • Klik als de update gereed is op "Next" en klik hierna op "Scan".
  • Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op "Cleanup" en herstart de computer.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in het volgende bericht
  • "mbar-log-{datum} (xx-xx-xx).txt" & "system-log.txt"

Hoe kan ik me dan nog beter beveiligen?

Heb een bulguard maar die gebruik ik nu niet meer omdat ik een gratis versie van McAfee kreeg van de school (maar blijkbaar een heel oude versie want het ziet er echt niet uit)

Virusscanners die je niet meer gebruikt, kan je best verwijderen/uninstallen.

Als je de McAfee van school niet 100% vertrouwd, kan je die ook best verwijderen.

Er zijn een boel gratis virusscanners die net zo goed werken als een duur betaalde.

Heel goede gratis virusscanners zijn Avast, Avira en AVG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No malware found! :D (heeft wel even geduurd).

Aan de hand van wat ziet u in die logs dat er malware aanwezig is? Mag ik die laatste malware detector nog op eigen initiatief nog gebruiken? (zoja, na hoeveel tijd raad u me dat aan?)

Ik zou zelf graag ook nog een beetje bijleren aangezien ik net in een informatica richting gestart ben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van wat ziet u in die logs dat er malware aanwezig is?
Ervaring en kennis. Verder zijn er ook nog tools waarmee we malware kunnen opsporen en verwijderen.
Mag ik die laatste malware detector nog op eigen initiatief nog gebruiken? (zoja, na hoeveel tijd raad u me dat aan?)
Ja, dat mag je maandelijks uitvoeren als aanvulling op je normale virusscan.
Die 'MyBookLive' & 'Rem' wat zijn dit? Ik kan deze niet openen en dit is zomaar (denk ik) op mijn computer gekomen?
Hier heb ik niet echt een idee maar misschien hangt dit wel samen met iets in windows 8 en daar ken ik niet zo veel van.

De icoontjes doen mij in elk geval denken aan een mp3 speler of iets dergelijks. Ring any bell??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog eens iets vragen?

[ATTACH=CONFIG]36227[/ATTACH]

Die 'MyBookLive' & 'Rem' wat zijn dit? Ik kan deze niet openen en dit is zomaar (denk ik) op mijn computer gekomen?

MyBookLive houd verband met een Western Digital schijf en Cloud opslag.

De iconen betreft multimedia apparaten en vindt je ook terug via start-> configuratiescherm-> apparaten en printers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MyBookLive houd verband met een Western Digital schijf en Cloud opslag.

Die had ik ook gevonden op internet. Zal dan waarschijnlijk door mijn externe harde schijf zijn, maar van die 'Rem' heb iets niet direct op internet gevonden (buiten een bestandtype) en raar... 2min later was het opeens weg (vandaar dacht ik van een soort virus die zich had genesteld op een of andere reden)

Wat is het volgende dat ik best uitvoer?

& Alvast allemaal al erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.