Ga naar inhoud

draadloze router

Gast 1onstony1

Aanbevolen berichten

hallo,

Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik volgens mijn zoontje een NOOB ben ,en dus weinig van routers enz afweet.

wij hebben beneden een oudere pc staan die op wind xp draait. wel hebben wij een breedbandverbinding die rechtstreeks met een kabel op de pc is aangesloten.

Na aanschaf van een nieuwe laptop wil hij draadloos kunnen internetten beneden boven en achter in de tuin ca 20 meter van de modem in de meterkast verwijderd,ook wil hij online kunnen gamen met zijn x-box 360 ook boven.

Nu heb ik gehoord dat draadloos ten koste kan gaan van de snelheid??

maar de pc beneden kan eventueel gewoon direct met de kabel verbonden blijven.

Kan iemand mij vertellen welke draadloze router het best geschikt is hiervoor.

En ook wat ik nog meer moet aanschaffen {bedoel bv ontvangers voor de laptop en x-box?}.

Ik ben zelf zoals mijn zoontje zegt een noob lol dus ik zou het erg waarderen als de uitleg zo simpel mogenlijk blijft.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb je reeds een router of zit de oude pc rechtstreeks op de modem? Als dat zo is dan heb je met een wireless router genoeg. Ik geef de voorkeur aan Linksys maar er zijn andere evenwaardige merken te koop.

Indiener reeds een router aanwezig is dan heb je twee mogelijkheden:

1. oude router buiten en een nieuwe zoals hierboven.

2. ipv van een router koop je een access point en sluit je deze aan op de router. ( komt ietsje voordeliger uit maar maakt de zaak een beetje ingewikkelder.

probeer je router of access point zo centraal mogelijk te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je laptop kan sowieso draadloos ontvangen als het een recent toestel is (wat dat nieuw wel doet vermoeden), en voor je xbox360 heb je een extra adapter nodig (ik dacht niet dat dat er standaard op zat, maar daarvoor kijk je best even in de handleiding van die xbox).

De adapter is in ieder geval los te koop (Xbox.com | Xbox 360 - Xbox 360? Wireless Networking Adapter) en kost rond de 40-60€ naargelang waar je hem gaat halen, dus deze zal je waarschijnlijk ook nodig hebben. Verder is gamen over draadloos internet vrij mottig, dus als het eventjes kan zou ik je toch met aandrang aanraden om je pc beneden & je xbox 360 met een utp kabel aan te sluiten, en de laptop dan gewoon draadloos te houden (ook omdat het goedkoper uitkomt; utp kabel kost rond de 30c/meter, dus je kan al rond de 130 meter tot 200meter ver gaan zitten alvorens je de prijs van die draadloze adapter haalt, met dan nog het voordeel dat de opvolger van de xbox of vb de ps3 ook aan te sluiten valt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.