Ga naar inhoud

[OPGELOST] Formatteren van mijn c-schijf

clietaer

Aanbevolen berichten

In windows xp kan je gewoon je cd van xp erin steken en dan de computer opnieuw opstarten. Daarna moet je gewoon de stappen van op het scherm volgen. Er is niets moeilijk aan :)

Ik heb dit al geprobeerd.

Maar ik zie nergens een mogelijkheid tot formatteren...

Misschien komt dit omdat deze cd-rom meegeleverd is door medion?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je start dus op vanaf de XP cd en dan komt er zo'n blauw scherm met vanalles erop.

Dan worden er wat bestanden geladen en dan komt er op den duur wel dat je een partitie moet aanmaken en de huidige kan je dan verwijderen.

En je kan altijd een Xp cd van een vriend ofzo lenen en gewoon je Code gebruiken.

Gaat perfect ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk dat de cd van windows xp niet opstart bij het herstarten van de pc.

In dit geval moet je bij de bios instelling de boot-volgerde aanpassen.

Hiervoor dien je bij het opstarten van de PC bij het allereerst scherm (opstartscherm van je moederbord) op een toest te drukken. Dit kan "Delete"-toets zijn, of een andere toets (dit wordt vermeld bij het opstarten). Let op, je moet hier wel snel voor zijn! :).

Eens je in het bios menu bent, moet je op zoek naar de "boot" tab in dit menu. In dit menu moet je de "boot priority" zien te vinden. Zorg ervoor dat de cd/dvd rom speler waar de windows xp cd zit op de eerste plaats staat.

Bewaar en sluit af.

Nu gaat de pc heropstarten, en dan komt hij wel in het installatiemenu van xp.

Dan dien je aan te duiden welke schijf je wil formatteren. Ga op de schijf in kwestie staan (C:\) en druk op de letter "D", druk "Enter", dan "L".

Nu kies je voor de "lege partitie" en kies je voor de systeemindeling die je wilt voor het formatteren. (beste is fortmat in NTFS). Hierna laat je hem gewoon doen en windows zal zich installeren.

Indien iets niet duidelijk is, laat het maar weten!

Greetz!

Wobeca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie steun

Het was blijkbaar niet mogelijk om dit te doen met mijn windows xp cd-rom.

Waarschijnlijk omdat dit speciaal meegeleverd was met medion.

Maar er zat dan nog een andere cd-rom bij die dit alles automatisch deed.

Alleen was er een fout in dit menu waardoor ik dacht dat het iets anders was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.