Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb sinds kort wat rare dingen op mij laptop (W 8.1).

Als ik mijn startpagina (msn) opstart, krijg ik een leeg scherm met de volgende tekst bovenin het scherm:

Ref A: 426046a0c47e446b92303df14f51f252 Ref B: 17AF1A8248C8341DF0541893CD48DF08 Ref C: Mon Oct 13 14:22:30 2014 PST

Ik had laats wel last van het programma "Your File Downloader", en daarbij was waarschijnlijk ook mijn browser (Firefox) aangepast,

want bij opstarten kwam telkens de pagina "istart.webssearches.com".

Beide programma's heb ik via software verwijderen van de PC gehaald, maar nu krijg ik ineens bovenstaande regel als ik mijn webbrowser opstart.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen, of is het echt een Microsoft probleem, want andere pagina's werken wel goed!

Graag Uw mening hierover....

MG,

Ron

Geplaatst:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f};c
 C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar;fs
 {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f},c
 vProt;s
 C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe;f
 AVG-Secure-Search-Update_0814tb;s
 C:\Program Files (x86)\Avg Secure Update\AVG-Secure-Search-Update_0814tb.exe;f
 vToolbarUpdater18.1.9;s
 C:\Windows\tasks\AVG-Secure-Search-Update_0814tb_rel.job;f
 C:\Windows\tasks\AVG-Secure-Search-Update_0814tb_rmv.job;f
 C:\Users\ron_b_000\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\kuxesb68.default\searchplugins\myOnlineSearch.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f}];r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Pokki"=-;r64
 "AVG-Secure-Search-Update_0814tb"=-;r64
 C:\Users\ron_b_000\AppData\Local\Pokki;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "vProt"=-;r64
 C:\Program Files\Enigma Software Group;fs
 C:\Windows\ACF5FE1B377240688B872D2A6EFD0A05.TMP;f
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst: (aangepast)

Vreemd eigenlijk, dat de PC vanmorgen -voordat ik met deze scans begon- "normaal" reageerde, en ook de MSN startpagina geen rare dingen liet zien.

Maar goed, hierbij dan nog het "zoek" logje....

[ATTACH]36479[/ATTACH]

Oeps...verkeerde bestand. Hier het juiste:[ATTACH]36480[/ATTACH]

zoek-results.log

aangepast door RMB24
Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

AdwCleaner heeft - zoals je kan zien - nog wat ongewenste mappen, bestanden en registeringangen verwijderd als extra. Heb je nu nog merkbare problemen met je startpagina's ?

Geplaatst:

Beste Kape,

Voor een kenner als jij, zeggen deze logjes natuurlijk enorm veel. Voor mij is het slechts een verzameling gegevens, die mij geen inzicht geven in de toestand van het inwendige van mijn laptop.

Als jij oordeelt dat de software op mijn laptop weer terug proper is, neem ik dat onmiddellijk van je aan.

Het is eigenlijk vreemd, dat -voordat ik nog iets aan spyware opsporing had aangevangen- de startpagina's in zowel IE als Firefox weer terug normaal waren.

Maar voor zover ik het nu kan beoordelen (en dat is alleen visueel) werkt alles nu naar behoren, waarvoor weer mijn onuitsprekelijke dank.

Of zijn we er nog niet???

Geplaatst:

Op basis van alles wat ik zie, zijn we er nu wel wat de malwarebestrijding betreft. Dan moet je alleen nog even de gebruikte tools en wat overgebleven restjes verwijderen:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.