Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb een probleem.

Ik heb een Dell XPS 15z laptop die nu een jaar of 3,4 oud is.

Tot een aantal weken geleden was de laptop altijd erg snel (i7, 2,8 ghz intel processor, 8GB ram, 720 GB interne HD).

Echter sinds een paar weken is hij ontzettend langzaam geworden, met alles wat ik doe.

Ik heb geprobeerd de maximale processor status al naar beneden bij te stellen, maar dat helpt niet. CPU gebruik is vrij normaal, rond de 20-25% en ook het ram geheugen gedraagt zich normaal.

Ik heb nu met Hijackthis een scan gemaakt en een logbestand. Echter weet ik niet hoe nu verder.

Iemand die daar verstand van heeft.

BVD

[ATTACH]36498[/ATTACH]

hijackthis logfile.txt

Geplaatst:

Welkom op pch! [h=2]icon1.png[/h]

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT
van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je
bekijken.

Dubbelklik op
RSIT.exe
om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor
    Als Administrator uitvoeren
    .

  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "
    Continue
    "

  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "
    Log.txt
    " en "
    Info.txt
    " .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "
    Log.txt
    " als
    bijlage
    toe aan het volgende bericht. (
    Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit"
    )

  • Het logbestand met de naam "
    Info.txt
    " wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (
    Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt
    ).

  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u
    .

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je
bekijken en we hebben ook nog een
.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
firefoxlook; 
emptyclsid;
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.