Ga naar inhoud

iPad


djdanvan

Aanbevolen berichten

:hello: Beste PCH,

Ik heb een tweedehands iPad in mijn bezit.

Ik heb alles gereset en nu is mijn iPad geladen met iOs 8.1

Ik heb er een Apple ID aan gemaakt waar ik kan op inloggen

Maar ik kan geen Apps erop downloaden.Wel zie ik de gevraagde Apps staan maar "Installeer" is niet actief.

Moet Apple een creditkaart hebben vooraleer je iets kan installeren?

Op mijn laptop staat de laatste versie van iTunes.

Maar via deze weg lukt het ook niet wat heb ik verkeerd gedaan?

Graag hulp aub.

Dank op voorhand.

grt djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape,

Dank u dit was een zeer nuttige informatie.

Ik heb dit allemaal toegepast en inderdaad er zit daar nog een verborgen toegangscode in die ik natuurlijk niet weet.

"Instellingen/algemeen/stel opnieuw in/Wis alle inhoud en instellingen" en het is deze code (toegangscode) die ik niet weet. Blijkbaar is dit niet dezelfde toegangscode als die dat men gebruikt om het toestel te openen.

Natuurlijk zou de vorige gebruiker dit nog moeten weten.

Dat is natuurlijk het probleem?

Kweet niet of er daar nog iets mee kan gedaan worden? Iedere verkeerde poging om deze code te gebruiken wordt in het rood gemeld?

Kan mij iemand nog verder helpen?

grt djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ djdanvan,,

Ik heb dit allemaal toegepast en inderdaad er zit daar nog een verborgen toegangscode in die ik natuurlijk niet weet.

"Instellingen/algemeen/stel opnieuw in/Wis alle inhoud en instellingen" en het is deze code (toegangscode) die ik niet weet. Blijkbaar is dit niet dezelfde toegangscode als die dat men gebruikt om het toestel te openen.

Klopt dat is een andere code.

Natuurlijk zou de vorige gebruiker dit nog moeten weten.

Dat is natuurlijk het probleem?

Kweet niet of er daar nog iets mee kan gedaan worden? Iedere verkeerde poging om deze code te gebruiken wordt in het rood gemeld?

Kan mij iemand nog verder helpen?

De enige die u verder kunt helpen is de vorige eigenaar (verkoper). Probeer om contact op te nemen met de vorige eigenaar.

Zie de tweede link in mijn vorige bericht:

Teruggaan naar fabrieksinstellingen is niet voldoende om de iPhone weer in gebruik te kunnen nemen door de nieuwe eigenaar.

De iPhone staat bij Apple geregistreerd via ‘Zoek mijn iPhone‘, de opsporingsdienst waarmee je een zoekgeraakte of gestolen iPhone kunt terugvinden. Zolang het Activeringsslot actief is kan de nieuwe eigenaar de iPhone niet in gebruik nemen.

Je hebt het Apple ID en het wachtwoord van de originele eigenaar nodig om te kunnen wissen en opnieuw te activeren met een nieuw Apple ID.

Dat is o.a een beveiliging van  Apple om de consument te beschermen, indien een Apple product gestolen wordt.

Gestolen Apple producten is dan ook onmogelijk om verder te worden gebruikt.

Mijn advies is zo snel mogelijk contact opnemen met vorige eigenaar (verkoper), laat geen gras overheen groeien xD

Indien de vorige eigenaar (verkoper) geen medewerking wilt verlenen, geen code, weet het wachtwoord niet meer of wat dan ook, maak de aankoop ongedaan. Want u heeft helemaal niets aan dat iPad!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape;

Even vertellen.

Ik ben met het toestel naar een 9Lap winkel geweest te Brugge.

En die mensen hebben het toestel ogenblikkelijk een Harde Reset laten uitvoeren. Wel enige tijd moeten wachten vooraleer het gedaan was.

Wel hebben ze het toestel aan een externe comp. gehangen en met het progr. van iTunes zou dit gebeurd zijn.

En die hebben mij verzekerd dat het toestel volledig clean was van oude Paswoorden.

Ik had wel nog enige twijfels, maar blijkbaar is dit zo?

Ik moet hem nu nog met mijn pers. ID van iCloud instellen.

Ik weet niet of de specialisten van PCH daarvan op de hoogte zijn of zou dat toch niet zo betrouwbaar zijn?

Dit maar ter informatie

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ djdanvan,

Ik heb er een Apple ID aan gemaakt waar ik kan op inloggen

Maar ik kan geen Apps erop downloaden.Wel zie ik de gevraagde Apps staan maar "Installeer" is niet actief.

Wel hebben ze het toestel aan een externe comp. gehangen en met het progr. van iTunes zou dit gebeurd zijn.

En die hebben mij verzekerd dat het toestel volledig clean was van oude Paswoorden.

Ik had wel nog enige twijfels, maar blijkbaar is dit zo?

Als u nu kunt inloggen op de iPad en ook apps van de iTunes Store kunt downloaden dan is dat prima & goed.

Ik moet hem nu nog met mijn pers. ID van iCloud instellen.

Ik weet niet of de specialisten van PCH daarvan op de hoogte zijn of zou dat toch niet zo betrouwbaar zijn?

Neem deze link eens goed door, lees beide informatie aandachtig door : op Voor iPhone. iPad en... en Voor Windows-pc, ik neem aan dat u een Windows pc heeft?

544e72b2ca908-Schermafbeelding_2014-10-27_om_17.26.49.png

Of iCloud wel of niet betrouwbaar is dat is afhankelijk van de gebruiker zelf xD

Ik heb tot nu toe toi toi toi nog géén nadelen ondervonden xD

Weet wat u wel en/of niet in de Cloud zet / plaatst en bewaar zeer goed de Activeringsslot / codeslot.

Bij onderstaande voorbeeld: klik in beide keuzerondje zodat u een reservekopie heeft en in iCloud en op de computer.

544e7626caad3-Schermafbeelding_2014-10-16_om_18.45.28.png

dit artikel is ook interessant.

Moet Apple een creditkaart hebben vooraleer je iets kan installeren?

Zie deze link

Ik zou géén toegangscode instellen op de iPad ☞ vóórdat u iCloud op de iPad gaat instellen.

Ik bedoel dus gewoon iPad aanzetten en swip naar rechts en u heeft meteen toegang op de iPad.

Waarom . . . wanneer iCloud geïnstalleerd is op de iPad moet men met de activeringsslot /codeslot inloggen.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PCH medewerkers.

Zoals ik hierboven al heeft aangegeven.

Ik kan nu alle apps installeren wat ik maar wil

Ook kan ik de Toegangscodes instellen en wijzigen naar wens.

Thuis heb ik mijn iPad aangekoppeld aan mijn laptop en via iTunes kan ik nu alles weer doen zoals het moet.

En daar voor hebben die mensen bij Lab9 mij naar niets gevraagd, geen naam, adres of geen ID-paswoord.

Voor mij was het de eerste keer dat ik daar binnenstapte, en heeft mij geen enkele € gekost, ze antwoorden dit is de service van het huis.

Dus zo zie je maar, Een harde reset (zo noemen ze het dat) is toch wel mogelijk.

Dit graag even meegeven aan PCH.

groeten djdanvan

aangepast door iEscape
Overbodig quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ djdanvan,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.