Ga naar inhoud

EXCEL - Gegevens uit twee cellen samenvoegen


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gegevens uit twee cellen samenvoegen

shim.gifExcel wordt veel gebruikt voor het maken van (adres)lijsten. In een goede database zijn de gegevens netjes gescheiden. Stel u voor dat u een kolom hebt voor de postcode en één voor de woonplaats. Wellicht wilt u dan op een andere plaats in het werkblad een cel vullen met zowel de postcode als de woonplaats met daar natuurlijk een spatie tussen. Wij gaan er vanuit dat u in cel B2 de postcode hebt staan en in cel C2 de woonplaats. Handel dan als volgt:

  • Typ in cel E2 het '= ' teken.
  • Hierna wijst u cel B2 aan.
  • Typ dan het '&' teken, een dubbel aanhalingsteken, twee spaties en opnieuw een dubbel aanhalingsteken, en weer een '&' teken.
  • Wijs cel C2 aan en druk op Enter.

De formule wordt: =B2&" "&C2. De betekenis hiervan is: vul de waarde uit B2 in, voeg hieraan twee spaties toe en vul tot slot de waarde uit C2 in. In de cel verschijnen de postcode en de woonplaats, netjes gescheiden door twee spaties. Als u van échte formules houdt kunt u ook het volgende doen:

=TEKST.SAMENVOEGEN(B2;" ";C2).

54351177c2954522.jpg

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.