Ga naar inhoud

Beperkte internettoegang icm BitDefender?


Aanbevolen berichten

Goedendag,

Al geruime tijd heb ik op mijn primaire laptop een beperkte internettoegang; oftewel géén internet.

Hiervoor heeft deze laptop het op Wifi altijd prima gedaan. Ook nu nog werken andere mobiele apparaten (laptops telefoons etc.) zonder problemen.

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar bij systeemherstel krijg ik de melding "BitDefender Threat Scanner A problem has occured in Bitdefender. A file containing error information has been created at.... etc.". Bitdefender heb ik nooit geïnstalleerd. Na tig keer op OK gedrukt te hebben verdwijnt deze melding...

Maar systeemherstel wordt niet afgerond doordat het vastloopt op een bestand; aldus de melding....

Mocht het hele probleem aan BitDefender liggen; dit krijg ik blijkbaar niet helemaal gedeinstalleerd....

Hoor graag welke stappen ik kan ondernemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Visper,

:welkom: op PCH!.

Voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  C:\Windows\tasks\DSite.job;f
 C:\Users\Elinerik\AppData\Roaming\DSite;fs
 C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{82AF8DCA-6DE9-405D-BD5E-43525BDAD38A};fs
 C:\Users\Elinerik\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zhgyjy8d.default\searchplugins\babylon.xml;f
 C:\Users\Elinerik\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zhgyjy8d.default\searchplugins\delta.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{46735dee-f862-49d1-876d-6382794dc625}];r64
 C:\Program Files (x86)\ConduitEngine;fs
 C:\Program Files (x86)\PHPNukeDU;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206}];r64
 C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{A7A6995D-6EE1-4FD1-A258-49395D5BF99C}];r64
 C:\Program Files (x86)\Wajam;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8}];r64
 C:\Program Files (x86)\Yontoo;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{fed66dc5-1b74-4a04-8f5c-15c5ace2b9a5}];r64
 C:\Program Files (x86)\BS_Player;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Yontoo Desktop];r64
 C:\Users\Elinerik\AppData\Roaming\Yontoo;fs
 WajamUpdater;s
  emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ... hiermee is een behoorlijke opruiming van malware gebeurd. Nog even een volgende stap:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olala ... weer een flinke bende rotzooi naar de eeuwige jachtvelden ;-)

Laten we er nu nog een on-line scanner op los: Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer terug van weggeweest. Probleem is dat ik met de probleem computer niet online kan.... dit is ook het probleem waarom ik deze post begon...

Eerdere programmas die ik door dit forum gedownload heb, heb ik dmv usb overgezet naar de probleemcomputer...

Dit lijkt met bovenstaand ESET programma niet te werken aangezien dit een online versie is, die vanaf de computer waar hij op moet werken gedownload/ geïnstalleerd moet worden...

Zijn er andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Dr.Web CureIt, scroll helemaal tot onderaan de pagina en sla het op je bureaublad op.

  • Klik op het icoontje om het programma te starten.
  • Op het scherm "License and updates" zet je een vinkje in het vakje om deel te nemen aan de verbetering van Dr. Web en ga je verder via "Continue".
  • Met de button "Start Scanning" zet je de scanning in gang. Indien er besmettingen ontdekt worden, krijg je een opsomming met de meldingen "Object" (bestandsnaam), "Threat"(naam van de besmetting), "Action" (keuzevak voor actie) en "Path" (locatie waar het bestand zich bevindt).
  • Bij "Action" kan je (indien nodig) handmatig ingrijpen, door te kiezen voor "Move" (verplaatsen), "Delete" (verwijderen) of "Ignore" (negeren).
  • In deze fase kan je al de eerste keer kiezen voor het tonen van de resultaten in een rapport, door te klikken op "Open Report".
  • Om alle besmettingen samen te verwijderen, kies je voor "Neutralize". De besmette bestanden worden dan verplaatst naar de quarantaine van Dr. Web.
  • Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.
  • Na het herstarten op je opnieuw het rapport via "Open Report" en kopieer en plak je de inhoud van dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.