Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hieronder volgt  een mogelijk bruikbare oplossing voor mijn probleem in verband met de screenrecorder.

Misschien kan ik er ook andere mee helpen.

 

De oplossing komt van een vriend die zelden in België is door zijn werk,  maar nu enkele weken thuis is. Ik ga niet alles in een “documentenstijl” opstellen, maar geef gewoon het informatieve  E-mailgedeelte weer zoals het tussen ons was.

 

Vriend:

Ik kan natuurlijk niet met jou software testen, want die heb ik niet.    (wat betreft de setup: zie onderaan a.u.b.)

Ik heb echter een paar gratis pakketjes uitgeprobeerd.  Verschillende van die pakketjes bevatten, zoals jij reeds lang geleden ondervond, virussen.  Die heb ik dan van mijn systeem afgegooid en dat opnieuw helemaal opgekuist.  Één speciaal gaf veel problemen omdat hij een rootkit geïnstalleerd had!

Maar nu heb ik(denk ik) een goede oplossing voor je:  ik heb zelf verschillende pakketjes (gratis) van NCH geïnstalleerd en doe er video en audio editing mee.  NCH is heel goed met video en audio, en ze hebben blijkbaar ook een screenrecorder.  Voor zover ik ondervond bevat dit pakket geen "beestjes" en is het gratis voor prvié gebruik (dat zegt de beschrijving toch).  Je moet bij het downloaden wel goed uitkijken want hij probeert je een "demonstratiepakket" te laten downloaden dat waarschijnlijk na een paar weken niet meer werkt.

Ik heb dus hun screenrecorder geïnstalleerd, en die werkt prima, MET geluid!  Volgens de beschrijving kan je zelfs het geluid van de originele opname met bijkomend geluid van je mic mixen zodat je je eigen commentaar er bij kan zetten!  Maar dat laatste heb ik niet geprobeerd, ik heb trouwens geen mic. 

Na het opstarten moest ik enkel in de opties de "audio" op "speakers" zetten.  En na de zetten van die optie zegde hij dat hij een bijkomend programmatje geïnstalleerd had en dat de PC moest gerestarted worden.  Na de restart werkt alles prima!

 

Snowi:

1000 x dank!

Alles werkt zoal je beloofd had! Audio én video!

 

Wat wel raar is, dat is dat die (betaalde) screenrecorder van mij, van Boilsoft, plots ook terug met geluidsopname/weergave werkt!! Zou dat nu kunnen dat ik iets of ergens (in de geluidskaart?) “getriggerd” heb door downloaden van jouw screenrecorder, waardoor nu ook Boilsoft "compleet" werkt?

Vind ik echt zo raar....

 

Vriend:

Dat zou idd kunnen:

Telkens als een programma een kaart (bijv. video kaart), of een chip (bijv. geluidschip), of een andere eenheid (bijv. een disk) wil gaan gebruiken moet het eerst die eenheid (kaart, chip, ...) "resetten", want het weet niet in welke status het vorige programma die eenheid achtergelaten heeft (die zou bijvoorbeeld de eenheid in een "fout" status kunnen gezet hebben om daarna zichzelf abnormaal te beëindigen (= "dumpen").  Als jou programma bijvoorbeeld die "reset" niet tijdig en/of niet juist uitvoert, dan zal de eenheid waarschijnlijk niet juist werken tot een ander programma die "reset" wel op de juiste manier uitgevoerd heeft.

Als "mijn" programma je geluidskaart juist gebruikt en helemaal in de juiste status achterlaat, dan kan jou programma die kaart gaan gebruiken zonder "reset".

Dus het zou kunnen dat "mijn" programma je kaart opnieuw bruikbaar gemaakt heeft gemaakt voor "jou" programma.

Maar in dat geval is het toch niet zeker dat jou programma altijd juist zal werken, want als iets anders (bijv. een programma om een CD te spelen) de kaart weer eens in een "foute" status achterlaat, dan heb je
weer van hetzelfde laken een broek!

 

 

Hieronder wou ik de “debutsetup” die ik kreeg voor installatie  meegeven. Doch dit is niet toegelaten door de geweigerde extensie van de setup,wat begrijpelijk is (sorry PCH, ik probeerde het zonder er verder bij na te denken en louter en alleen maar om te willen helpen :( )

Afijn, bij mij verliep de installatie “vlekkeloos” Meerdere malen uitgeprobeerd en alles voldoet naar wens...voor de weinige eisen die ik stel. Er zijn relatief vele mogelijkheden voor dit freewareprogrammaatje, maar die heb ik niet uitgetest.

 

snowi

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Op het "Forum-handleidingen" vind ik om een onderwerp te kunnen afsluiten:

Mijn vraag is opgelost,wat doe ik nu?/Mijn vraag staat gemarkeerd als OPGELOST

"Wanneer dit gedaan is, kan u het onderwerp markeren als OPGELOST. In uw gepost onderwerp ziet u onderaan de knop "Markeer als OPGELOST"."

 

 

Vóór de hernieuwde site vond ik deze knop onderaan, maar nu tevergeefs gezocht. Heb nochtans goed gekeken (denk ik toch... :))

 

Maar waar het omgaat: deze topic mag gesloten worden.

Geplaatst:

Hoi snowi,

 

Zelf heb ik niet veel verstand van video en audio bewerking maar ik ben blij voor jouw dat het opgelost is.

 

De "opgelost" knop is op het nieuwe forum (nog) niet aanwezig maar ik zal dit onderwerp bij deze afsluiten.

 

Nog veel computerplezier  :ciao:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.