Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Bij vlagen nog steeds traag, al heb ik wel het idee dat het ietwat verbeterd is! Maar bijvoorbeeld opstarten of het laden van een foto duurt buitensporig traag, raar!

Geplaatst:

Verwijder de huidige Chrome eens via Software en download een nieuwe versie. Mocht je dan nog dezelfde problemen hebben, dan kunnen we concluderen dat het niet aan de browser, maar aan een andere oorzaak ligt.

Geplaatst:

Ik heb Chrome opnieuw geïnstalleerd, maar helaas blijft het een en ander erg langzaam gaan. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Geplaatst:

Dan gaan we eens in een andere richting kijken:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Momenteel zijn er twee virusscanners (al dan niet actief) aanwezig op je PC: Avast en McAfee. Volgens de gegevens is McAfee wel uitgeschakeld, maar toch zijn er nog een aantal onderdelen heel actief. Dat kan voor tegenwerking met Avast of op zijn minst voor vertraging zorgen. McAfee volledig verwijderen is dan ook de beste oplossing. Dit kan je met de speciale Removal Tool.

In je Chrome zit ook een erg dubieuze plugin: de Hola Better Internet plugin. Die moet je zeker uit je lijstje met Chrome-plugins verwijderen.

Daarna de PC opnieuw opstarten en even laten weten of dit enig verschil geeft ?

Geplaatst:

Die Hola plug-in is op zich wel fijn, die zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld de Amerikaanse versie van Netflix kunt bereiken op je browser. Maar ik heb hem uitgezet, wie weet heeft hij negatieve bij-effecten. Dank ook voor de McAfee removal tool! Die versie is al lang verlopen, en ik kreeg hem maar niet eraf.

Ik heb het idee dat alles nu wel iets soepeler loopt door alle maatregelen, alleen heb ik nog niet het 'aha'-effect gehad dat alles opeens normaal gaat. Soms duurt het nog steeds even voordat woorden in het scherm verschijnen. Is er nog meer dat ik kan doen? Of is er nu wel zeker dat er geen rare malware op de achtergrond meeloopt?

Hartelijk dank in ieder geval voor alle hulp! Dit is echt een topforum!

Geplaatst:

Zou dan nog eens proberen om Chrome te resetten. Dat kan op volgende manier:

Eerst moet je Chrome verwijderen en dan in de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\Application het bestandje first run verwijderen. Het bestandje first run kan ook in de map %userprofile%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data staan.

Daarna kan je Chrome weer installeren en zou je een "propere" versie moeten hebben.

En dan maar bekijken of die "aha"-erlebnis er nu wél komt ;-)


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.