Ga naar inhoud

virussen?


Aanbevolen berichten

Ik kan sinds een paar dagen niet meer op facebook, niet in de Store en heel dikwijls niet meer naar bepaalde websites. Ik krijg enorm veel reclame binnen. Ik heb CCleaner laten lopen, Spybot en Malwarebytes anti-malware, maar dat helpt niet. Kan U helpen? Ik heb mijn laptop volgende week nodig voor een presentatie met PowerPoint. Momenteel werkt die goed, ik hoop dat die ondanks deze problemen blijft werken, mocht het ondertussen niet opgelost geraken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ Nana,

:welkom: op PCH!.

Om uit te sluiten dat virus / malware de oorzaak van het probleem is voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nana en welkom op PC Helpforum,

Voor we beginnen , wil ik even vriendelijk op de volgende richtlijnen wijzen:

.

  • Log enkel in als beheerder met alle rechten.
  • Het opruimen van je systeem kan wat tijd in beslag nemen, wees geduldig.
  • Blijf bij het topic totdat ik gemeldt heb dat je PC clean is.
  • Als je iets niet weet of verstaat, vraag het dan even aub.
  • Installeer of deinstalleer géén software of hardware terwijl we met je probleem bezig zijn.
  • Ga ondertussen niet wat "anders" proberen, dat maakt het alleen maar moeilijker voor ons
  • De logs niet als bijlage, noch tussen codetags zetten aub.

.

Opmerking: Alle tools steeds uitvoeren als admin.

De instructies die worden gegeven, zijn enkel geldig voor jouw PC.

Stap 1:

Malware scannen en verwijderen....

Installeer MBAM 2.0 (info & download link)

Start MBAM.

Klik bovenin het scherm van Malwarebytes Anti-Malware op Scan.

Kies in het scherm voor de bedreigingsscan en klik vervolgens op de knop Scan nu.

Voor het scannen wordt er altijd eerst automatisch gecontroleerd of er updates van de virusdefinities beschikbaar zijn,

indien er een update beschikbaar is, moet je deze eerst laten installeren.

Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijg je hier een overzicht van.

Selecteer om allen in quarantaine te plaatsen.

Bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klik je op Ja.

Na herstart van de PC, indien Malwarebytes heeft gevraagd om de PC opnieuw op te starten, open Malwarebytes opnieuw.

Klik op de Historie knop bovenaan in het menu.

Klik vervolgens op de optie programmalogboeken en selecteer het Scanlogboek dat je wilt exporteren.

Dit is de laatste scan die je hebt gedaan (kan je zien aan de datum en tijd).

Selecteer deze om te bekijken.

In een nieuw venster dat zal openen zal je de resultaten van je scan zien.

Onderaan, selecteer ofwel om te exporteren als tekstbestand en geef het tekstbestand een naam, bijvoorbeeld mbamlog.

Ofwel kan je selecteren om te kopieren naar het klembord, zodat de inhoud van de log naar je klembord wordt gekopieerd en je die zo in je volgende post kan plakken.

.___________________________________________________________

Stap 2:

Controle op slechte toolbars...

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner
  • Klik op Scannen
  • Klik op Verwijderen

Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad,dit is normaal

Je PC word opnieuw opgestart en er een opent een logfile (C:\ AdwCleaner\AdwCleaner[xx].txt

Post deze inhoud hier op het Forum.

Enkel de log na de "Verwijderen" optie heb ik nodig.

Vergeet niet om je "smileys" uit te schakelen.

Als je Startpagina ook gehijackt was,stel dan de zoekmachine opnieuw in.

Deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

___________________________________________________________

Stap 3:

Extra nota... Zorg ervoor dat je Security software uitschakeld is tijdens het installeren en gebruik van E-Peek.

Dit omdat deze scanners bepaalde componenten die E-Peek gebruikt, onterecht zien als geïnfecteerd en Combofix zullen blokkeren.

Kijk hier indien je niet weet hoe je je Antivirus, Firewall en/of Antispywarescanner moet uitschakelen.

Download E-PeekSetup.exe naar je bureaublad.

Dubbelklik erop en volg de instructies.

Op het einde van de installatie, zal E-Peek opstarten.

Klik OK op het eerste scherm en vervolgens "Scan".

Post de log.

___________________________________________________________

In je volgende posting, had ik graag de volgende logs gezien, gemaakt in de opgestelde volgorde:

.

  • MBAM
  • AdwCleaner
  • E-Peek

.

Emphyrio :)

aangepast door Emphyrio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens deze stappen met RIES om je IE settings te herstellen.


Download of Update Ccleaner

Start CCleaner op.

  • Run Ccleaner en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Op de vraag of je een backup wil maken van het register, klik je "Ja".
  • Als er fouten gevonden worden klik je op de middelste knop: Herstel alle geselecteerde fouten en OK

.

Hoe is het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.