Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dit weekend zelf mijn pc samengesteld en geassembleerd, ik heb jammer genoeg een belangrijke fout gemaakt, namelijk ik heb het moederbord op de kast gelegd zonder stukjes ertussen. Mijn moederbord begon dus op een gegeven moment te branden aan de zijkanten, en wonder bij wonder het werkt nog. Ik vraag me enkel af is het mogelijk het moederbord verder te gebruiken als het nog werkt en nu dus goed gemonteerd zit...

Hier een foto van het moederbord...

spa0481dh7.jpg

w640.png

Geplaatst:

Hier valt dus héél weinig over te zeggen. De kans dat het geen andere onderdelen direct kapot helpt bestaat wel volgens mij, maar écht gezond kan dit niet zijn (zeker niet op lange termijn). Ik zou als ik van jou was een nieuw moederbord halen & erin plaatsen, voor die 100€ bespaar je toch risico op een vrij groot aantal andere onderdelen die zouden kunnen sneuvelen hierdoor...

Geplaatst:

Heb je geen duidelijkere foto?

Ik ben benieuwd waar ongeveer er brand zat, in de buurt van welke componenten.

Misschien zijn er wel dingen kapot, maar heb jij ze nog niet ontdekt...

Mijn advies: Stook hem helemaal op en koop een nieuw.

Geplaatst:
Heb je geen duidelijkere foto?

Ik ben benieuwd waar ongeveer er brand zat, in de buurt van welke componenten.

Misschien zijn er wel dingen kapot, maar heb jij ze nog niet ontdekt...

Mijn advies: Stook hem helemaal op en koop een nieuw.

Dit is het moederbord, onderaan links is de schade geleden...(helemal onderaan tussen de geheugensleuven en de usb connectors) blijkbaar zit daar bijna niets het is net op de rand van het moederbord. Kan het zijn dat er geen echte interne schade is op het moederbord?

1601668-3946.jpg

Geplaatst:

ik zou zeggen heel goed schoonmaken en ook goed inspecteren of de onderkant niets beschadigd is aan de pipelines.

maar zoals masters al zei, echt goed kan dit nooit zijN!! hij heeft namelijk op meerdere plaatsen contact gemaakt! dus op meer plaatsen kan hij kapot zijn.

wat er kan gebeuren is dat je nogmaals kortsluiting hebt en op die manier nog veel meer onderdelen om zeep helpt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.