Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag PCH,

Ik wil graag mijn laptop formatteren omdat hij erg langzaam is de laatste tijd. Mijn laptop is nu iets meer dan 3 jaar oud en het leek me verstandig om hem eens helemaal op te schonen en alle troep die toch je systeem in komt in 3 jaar eraf te krijgen.

Overigens heb ik volledige virus scans gedaan en ik onderhoud mijn laptop goed, en verwijder programma's die ik niet gebruik, dus ik denk niet dat het virussen zijn die mijn laptop vertragen.

Het enige probleem is dus dat ik bij de aankoop van mijn laptop geen installatie cd heb gekregen, maar ook niet weet of ik windows 7 van een partitie? opnieuw kan installeren zonder cd. Dus bij deze de vraag aan jullie; kan dat?

Zo niet, mijn vader neemt vanmiddag zijn windows 8 installatie cd mee, hoe zou dat in zijn werk gaan als ik dat erop wil zetten?

De specificaties van mijn computer zijn als volgt:

Acer Aspire 5750G

Intel Core i5-2410 CPU @ 2.30GHz

4.00 GB RAM

64 bit besturingssyteem

Windows 7 Home Premium Service Pack 1

Alvast bedankt.

Mvg,

Pandu

Geplaatst:

Je kan de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen, je zet dus de laptop terug naar een toestand zoals de dag van aankoop.

Hoe je dat moet doen bij jouw laptop lees je in deze handleiding op blz.14 (klik erop).

Persoonlijke bestanden (maak er een back- up van) en achteraf geïnstalleerde software dien je opnieuw te installeren.

Geplaatst:

maar ik heb zelf het idee dat er ook veel troep zit in de windowsfiles en zou dus alles opnieuw 'vers' willen installeren, gebeurt dat ook met terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Geplaatst:

Het terug zetten naar fabrieksinstellingen houd in dat je laptop terug naar de toestand wordt gezet zoals de dag van aankoop.

Dus alle troep of wat dan ook is inderdaad weg.

Geplaatst:

En wat zou u adviseren? Terugzetten naar fabrieksinstellingen met windows 7 of windows 8 erop installeren?

Of gaat windows 8 te zwaar zijn voor mijn computer waardoor hij het uiteindelijk alsnog langzamer gaat doen?

gr. Pandu

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.