Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey

Ik heb een laptop (dell studio 1737 met windows vista) en mijn cd-rom-station werkt niet meer (al vrij lang). Er zit een dvd in die er niet uitkomt als ik op de knop om uit te werpen druk (zowel in vista als op pc zelf). De dvd gebruiken gaat ook niet, volgens vista is het station leeg. Bij apparaatstatus staat : "Dit apparaat werkt correct. Hopelijk kan iemand me helpen :)

Geplaatst:

De DVD kan je alvast verwijderen door met het uiteinde van een paperclip in het gaatje te drukken zoals afgebeeld.

post-23245-1417706026,6961_thumb.png

Indien het verwijderen van een schijfje telkens mislukt zit je met een mechanisch defect.

Geplaatst:

Indien het een hardwarematig probleem is kan ik je niet verder helpen.

Maar we kunnen wel nog eerst controleren of malware voor problemen zorgt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Aanvullend voor wat betreft het hardwarematige: op YouTube is onderstaand filmpje te bekijken ... de kwaliteit van de opname is niet echt perfect, maar de tip lijkt me nog niet zo gek.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\ApnUpdater];r64
 C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\DATAMNGR];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Dxtory Update Checker 2.0];r64
 C:\Users\marre\Videos\Tochmaarappelsmetperen;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SearchSettings];r64
 C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot\Search Settings;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 C:\ProgramData\E1864A66-75E3-486a-BD95-D1B7D99A84A7;fs
 C:\ProgramData\34BE82C4-E596-4e99-A191-52C6199EBF69;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geplaatst:

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
 "{FE1DEEEA-DB6D-44b8-83F0-34FC0F9D1052}"=-;r64
 C:\Program Files\IB Updater;fs
 CHRdefaults;
 {DCDBBF03-BC10-457D-911F-EFB0321D22BE};c
 autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.