Ga naar inhoud

Witte dode pixels op televisiescherm Philips 42pfl4208h_12


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ze hebben mijn telefoonnummer nodig om meer info te krijgen over het probleem. Moet ik deze geven? Ik heb naar dit forum verwezen, daar staat toch alles in uitgelegd?

Geplaatst:

@ Kurtt,

Naar mijn weten willen ze contact opnemen met u en verdere vragen stellen en wellicht dus ook telefonisch hulp aanbieden tegelijkertijd, mits u thuis bent op het moment dat ze bellen xD

Geplaatst:

Even de vragen beantwoord:

Antwoord

1. Test de HD democlip

Zoek uit of de pixels ook donker of licht blijven als de televisie inhoud van de televisie zelf afspeelt, bijvoorbeeld het startlogo van Philips, de HD democlip of het menu.

Bij Philips menu bovenaan witte pixel nog zichtbaar

2. Zet de televisie terug naar de fabrieksinstellingen

• Druk op de "Home"-knop van de afstandsbediening van de televisie en kies:

[Configuratie] (Setup) > [TV-instellingen[ (TV Settings) > [Algemene instellingen] (General Settings) > [Fabrieksinstellingen] (Factory settings)

Levert niets op, nog steeds witte dode pixels, en één heel zichtbare witte dode pixel (ook vanaf een

3. Donkere of lichte pixels

Mocht één of meerdere pixels donker zijn of niet van kleur veranderen (lichter zijn)

> Ga verder naar stap 3A als donkere plekken zichtbaar zijn op het scherm

> Ga verder naar stap 3B als lichte plekken zichtbaar zijn op het scherm

3A: Er zijn donkere pixels te zien op het scherm

• Ga verder naar stap 5A als meer dan zeven pixels als donkere plekken te zien zijn op het scherm of als de plekken zichtbaar zijn op een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af

• Ga verder naar stap 5B als de pixels niet zichtbaar zijn op een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af)

3B: Er zijn lichte pixels te zien op het scherm

Het valt onder de fabrieksgarantie (van 2 jaar) als een lichte plek duidelijk zichtbaar is op een grijs scherm. Er zal in dat geval een monteur aan huis komen, zodat u de de televisie niet nog enkele dagen kwijt bent.

Ga verder naar stap 4 om dit grijze beeld te testen.

4. Test met een grijs scherm

• Download het volgende bestand: https://app.box.com/s/asxjhsorirs98091szk1

• Sla dit bestand op op een USB-stick

• Plaats de USB-stick in de televisie

• De bestandslijst van de USB-stick zal op het beeldscherm verschijnen

• Open het grijze testbeeld door het bestand '50% grey test pattern FHD.jpg' te kiezen

• Controleer of de lichte pixel nog steeds zichtbaar is in het grijze scherm. Dit kan het beste getest worden door te kijken van een afstand die 4x groter is dan de grootte van het scherm (bijv. 4x40 inch = 160 inch = 4 meter van de televisie af). Is de pixel alsnog zichtbaar? Ga dan verder naar stap 5A. Zo niet, ga dan verder naar stap 5B

5A Contact met Philips

Neem contact op met de Philips Consumer Care voor verdere ondersteuning. Zorg ervoor dat u dan ook het serienummer van de televisie bij de hand heeft en beschikt over uw aankoopbewijs.

5B Binnen industriële normen

Dit product heeft een hoog aantal kleurenpixels. Hoewel het scherm 99,999 % of meer effectieve pixels bevat, is het mogelijk dat er zwarte puntjes of felle lichtpuntjes (rood, groen of blauw) verschijnen. Dat is een structurele eigenschap van het scherm (binnen de algemene industriële norm) en geen defect. (ik heb helemaal geen zwarte puntjes, of felle lichtpuntjes die rood, groen of blauw zijn. Het ZIJN DODE WITTE PIXELS. WIT WIT WIT WIT !!!!!!!!

Met vriendelijke groeten,

Philips TV Support

Telefoon: 027 00 72 62

Maandag tot en met vrijdag: 08:00 - 20:00

Zaterdag: 9:00 - 18:00

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.