Ga naar inhoud

Geen internetverbinding - De service Diagnostics Policy wordt niet uitgevoerd.


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Sinds een Windows 7 Home Premium (64-bit) up-date die ik eergisteren liet uitvoeren en die mislukte heb ik volgend probleem:

Toen de computer opnieuw opstartte kreeg ik volgende meldingen:

Exception ESocket Error in module WSHelper.exe 000F0D7B WSA Cleanup

System Event notification Service niet beschikaar

Ook had ik helemaal geen internetverbinding (er verschenen zelfs geen netwerken om mee te verbinden) en een aantal programma's konden niet worden opgestart. Bij de probleemoplosser voor het netwerk kreeg ik de melding 'De service Diagnostics Policy wordt niet uitgevoerd.'

Na wat rondzoeken heb ik dan volgende zaken geprobeerd in Commando Prompt (als administrator):

- Services.msc -> Diagnostic Policy Service (deze stond op automatisch) -> Starten

Ik kreeg de melding: Kan de diagnostic policy service-service op lokale computer niet starten. Fout 5 toegang geweigerd.

- Net localgroup Administrators /add networkservice

Net localgroup Administrators /add localservice

Hierbij kreeg ik als melding dat die groepen al lid waren van die netwerkservices.

- DPS -> Parameters -> Machtigingen

Hierbij stonden de machtigingen al op Volledig beheer en Lezen.

- Het deïnstalleren van de netwerkadapters in Apparaatbeheer. Dit werkte niet, de apparaten bleven gewoon staan.

- Het verwijderen van HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock en HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2 in het register (na er een back-up van gemaakt te hebben). DIt werkte gedeeltelijk, bij het heropstarten kreeg ik de foutmeldingen niet meer en kon alle programma's weer opstarten, maar ik had nog steeds geen internetverbinding en de Diagnostics Policy werd nog steeds niet uitgevoerd.

Daarna heb ik volgende zaken nog geprobeerd in Commando Prompt:

- netsh winsock reset catalog

Hierbij kreeg ik de volgende melding:

Installatie van de functie InitHelperDll in NSHHTTP.DLL is mislukt met foutcode 11003

De winsock-catalogus is opnieuw ingesteld.

De computer dient opnieuw te worden opgestart om het opnieuw instellen te

voltooien.

- sfc /scannow

Hierbij kreeg ik de melding:

Verificatie is 100% voltooid

Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Ik heb systeemherstel geprobeerd om terug te keren naar het punt voor de laatste update, maar dit had geen effect. Een vroeger systeemherstelpunt om naar terug te keren was niet beschikbaar.

Ook een scan met Malwareytes Anti-Malware en CCleaner leverde niets op.

Bij DHCP Client onder services.msc staat bij status: gestart. (Voor WinSock en WinSock 2 verwijderd werden stond daar: wordt gestart.

Windows Defender en Windows Firewall zijn uitgeschakeld. AVG AntiVirus Free Edition 2013 uitschakelen leverde niks op.

Het laatste dat ik geprobeerd heb is opstartherstel. Deze gaf aan dat er geen problemen waren om te herstellen.

Ik heb ook nog een paar bestanden toegevoegd.

- [ATTACH]37413[/ATTACH]: Dit geeft de huidige inhoud van NameSpace_Catalog5 onder WinSock2 weer.

- [ATTACH]37415[/ATTACH]: Dit is de tekstversie van de back-up van WinSock.

- [ATTACH]37416[/ATTACH]: Dit is de tekstversie van de back-up van WinSock2.

Merk bij beide WinSock's de lege regels op.

En als laatste de logs die ik kreeg toen ik DDS liet scannen.

- [ATTACH]37417[/ATTACH]

- [ATTACH]37418[/ATTACH]

Alvast bedankt voor de hulp.

look.txt

Winsock.txt

Winsock2.txt

dds.txt

attach.txt

aangepast door Gurenn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.