Ga naar inhoud

hoe bepaal ik wel ram geheugen ik moet kopen... dit is allemaal chinees voor mij ..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag allemaal ..

sindskort merk ik dat mijn pc hapert bij het afspelen van muziek die ik zelf componeer. Het metertje van mijn muzieksoftware gaat regelmatig in het rood.

Ik zou graag mijn ram geheugen uitbreiden maar weet niet waar te beginnen en wat ik moet kopen.

Ik heb een programma gedownload waar ik kan zien welk soort ram geheugen er al in zit. Dus ik kopieer en plak - google ... maar zie niet direct ram met dezelfde benaming.

hier volgt de systeemanalyse van mijn pc ..

weet iemand raad ...???

Algemene Informatie :

A0 : Leeg

A1 : Leeg

A0 (Bank0/1 ) : 512 MB - DIMM

A1 (Bank2/3 ) : 512 MB - DIMM

Informatie SPD EEPROM (A0) :

Fabrikant : Samsung

Part Number : M3 78T6553CZ3-CD5

Serienummer : 0300CE70

Type : DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]

Format : Regular UDIMM (133,35 x 3)

Grootte : 512 MB (1 ranks, 4 banks)

Module Buffered : Nee

Module Registered : Nee

Module SLi Ready (EPP) : Nee

Breedte : 64-bit

Foutcorrectiemogelijkheid : No

Max. Burst Length : 8

Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh

Voltage : SSTL 1.8v

Prefetch Buffer : 4-bit

Gemaakt in : Week 45 van 2006

Ondersteunde Frequenties : 200 MHz, 266 MHz, 266 MHz

CAS Latency (tCL) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 5 clocks @266 MHz

RAS to CAS (tRCD) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 4 clocks @266 MHz

RAS Precharge (tRP) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 4 clocks @266 MHz

Cycle Time (tRAS) : 8 clocks @200 MHz, 11 clocks @266 MHz, 11 clocks @266 MHz

Min TRC : 11 clocks @200 MHz, 15 clocks @266 MHz, 15 clocks @266 MHz

Informatie SPD EEPROM (A1) :

Fabrikant : Samsung

Part Number : M3 78T6553CZ3-CD5

Serienummer : 0300CE59

Format : Regular UDIMM (133,35 x 3)

Grootte : 512 MB (1 ranks, 4 banks)

Module Buffered : Nee

Module Registered : Nee

Module SLi Ready (EPP) : Nee

Breedte : 64-bit

Foutcorrectiemogelijkheid : No

Max. Burst Length : 8

Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh

Voltage : SSTL 1.8v

Prefetch Buffer : 4-bit

Gemaakt in : Week 45 van 2006

Ondersteunde Frequenties : 200 MHz, 266 MHz, 266 MHz

CAS Latency (tCL) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 5 clocks @266 MHz

RAS to CAS (tRCD) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 4 clocks @266 MHz

RAS Precharge (tRP) : 3 clocks @200 MHz, 4 clocks @266 MHz, 4 clocks @266 MHz

Cycle Time (tRAS) : 8 clocks @200 MHz, 11 clocks @266 MHz, 11 clocks @266 MHz

Min TRC : 11 clocks @200 MHz, 15 clocks @266 MHz, 15 clocks @266 MHz

Geheugen Controller Informatie :

Geheugen Controller : Standard, EDO

Aantal connectoren : 2

Max. Modulegrootte : 32 MB

Max. Geheugengrootte : 64 MB

Ondersteunde Snelheid : 70ns, 60ns

Ondersteunde Voltages : 5v

Foutdetectiemethode : No

Foutcorrectiemogelijkheid : None

Huidige/Ondersteunde Interle... 4-way/1-way

bedankt .. en groetjes

Geplaatst:

Hallo,

Volgens de gegevens die je hebt opgegeven heb je dit type nodig

In het boekje van je moederbord kan je zien hoeveel geheugen uw pc max kan bevatten.

Uit de gegevens kan ik ongeveer uitmaken dat er twee modules inzitten. dus als je wil uitbreiden naar het maximum (ik veronderstel dat dit 4 GB) zal zijn, moet je op zoek naar 2 geheugenlatjes van 2 GB van het bovenstaande type. Indien u blijkt dat de snelheid van de verkrijgbare latjes groter is dan de aanwezige, is dit niet zo erg. uw pc zal ze gebruiken als latjes van 533 Mhz.

Geplaatst:

2x2 gig zou ik niet steken, dan kom je op 5 gig uit (zit al een gig in), dus dan ga je er toch maar een 3.4 van kunnen gebruiken. Ik zou 2x1024 erbij steken, dan zit je met 3 gig ram wat normaal meer dan zat is voor dergelijke programma's. (er ook vanuit gaande dat het geen high-end cpu gaat zijn, want die zullen wel niet samen met 1 gig ram geplaatst zijn)

Geplaatst:
2x2 gig zou ik niet steken, dan kom je op 5 gig uit (zit al een gig in), dus dan ga je er toch maar een 3.4 van kunnen gebruiken. Ik zou 2x1024 erbij steken, dan zit je met 3 gig ram wat normaal meer dan zat is voor dergelijke programma's. (er ook vanuit gaande dat het geen high-end cpu gaat zijn, want die zullen wel niet samen met 1 gig ram geplaatst zijn)

Tuurlijk!! Had er niet aan gedacht om die 1GB (2 x 512 Mb;-))opnieuw te gebruiken maar als je maar twee slots hebt gaat dat niet. Als je gaat voor een upgrade, dan zou ik persoonlijk gaan voor het maximum. De kleine meerprijs voor 1GB tov 2Gb is nu ook het spreken niet waard. De toename van prestatie zal u des te meer opvallen.

Geplaatst:

en waar vind ik die dingen voor een redelijke prijs ??dus als ik het goed begrijp... heb ik 2 slots ... met in elke slot 512mb ram...,dus die moeten er uit ??? en daar steek ik 2 nieuwe in ...van 2gb elks ... of zoiets ..

wat is trouwens die pc 4200, die ik trouwens heel moeilijk kan terugvinden op het internet... Maakt het wat uit dat ik er koop waar er PC6300 of een ander getal bij staat??

hoe weet ik hoeveel pins ze moeten hebben.. ook dit vind ik nergens terug... of moet ik de pinnetjes gewoon tellen ? :D:D

Geplaatst:

nu ben ik helemaal in de war. dus die getalletjes PC4300, die doen er niet toe ??

Geplaatst:

die getalletjes slaat op de kloksnelheid die de geheugenmodule aankan.

Deze is in principe gelijk aan de snelheid van je frontsidebus van je PC (bij wijze van spreken de "straat" waar uw gegevens passeren van geheugen naar microprocessor en omgekeerd.

DDR2 slaat op de vorm en je aantal pinnetjes, dus met dit te vermelden heb je genoeg.

de PCxxxx slaat op de snelheid evenals de xxx mhz. deze twee waarden zijn steeds per koppel terug te vinden zo is pc2-2400 voor 533 Mhz. Indien je nu niet de juiste snelheid vindt, zoals je zelf zegt vind je enkel maar de pc 6300, dan is dat in principe niet erg. het geheugen zal werken aan de hoogst mogelijke snelheid die je moederbord (dus de Front Side Bus) aankan.

Kort samengevat: ga op zoek naar DDR2 geheugen van 1 of 2 Gb met een minimum snelheid van PC4300 of 533 Mhz.

Geplaatst:

Bedankt .. nu ben ik gerust ..

ik heb mij twee latjes besteld .. Voor 60 euro .. ik denk dat het oké is .. nu alleen ze er nog inzetten.. En ...als de boel ontploft... dan hoop ik dat het met oudjaar is.. dan hebben we er allemaal wat aan .. :-):-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.