Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om een externe harde schijf aan tekopen aangezien mijn huidige harde shijf te klein begint te worden.

Ik zou graag een goede harde schijf hebben van een goed merk. Wat zijn zoal goede merken? Ik heb gehoord dat externe hardeschijven van Lacie niet zo goed zijn. Verder heb ik ook nog een vraag over het getal dat soms voor een externe harde schijf staat zoals 3,5 en 2,5 e.d. Wat is het verschil hier in?

Mvg

Filkill

Geplaatst:

die 3,5 en 2,5 duid op de grote (in inch) van de hd.

3,5 is meestal voor desktops, en 2,5 voor laptops, over interne hd's dan.

Het duid vooral op de grote eigenlijk. Als je een klein hdtje zoekt om aan te sluiten en overal mee te nemen, zal je sneller iets tussen de 2,5 vinden dat je zoekt.

Ik zou denken dat 2,5 sneller werkt, maar minder capaciteit hebben? (weet ik niet zeker)

Geplaatst:

Ik zoek eigenlijk een externe harde schijf van 500 GB met een usb-aansluiting.

Kijk eens bij de besprekingen op ZDNet ofzo.

Waar kan ik ergens die besprekingen vinden, Ik ben al op die site geweest maar ik vind nergens een forum o.i.d.

Geplaatst:
Ik zoek eigenlijk een externe harde schijf van 500 GB met een usb-aansluiting.

Waar kan ik ergens die besprekingen vinden, Ik ben al op die site geweest maar ik vind nergens een forum o.i.d.

Staat bij revieuws en dan in de lijst links bij storage

Geplaatst:

Ik kwam toevalig dit tegen op het forum van een gebruiker:

Onderwerp: LaCie producten zijn onbetrouwbaarAuteur:Kris Woonplaats: OnbekendBericht:Ik heb op mijn werk twee 1U rack LaCie toestellen in gebruik van 2TB.

Het zag er leuk uit om tegen schappelijke prijs een actieve backup te hebben. Maar om de zoveel tijd blokkeert een van beide en uiteindelijk deed een van deze niets meer. En na een vermeende "herstelling" door de leverancier zie ik nog altijd geen verschil.

Dus mijn advies, blijf weg van alle producten van LaCie en koop voor professioneel gebruik liever een degelijke SAS Disk Array.

Bron: www.zdnet.be

Moet ik dit geloven,

Geplaatst:

Heb een Maxtor externe harde schijf. Nog nooit last mee gehad, werkt heel goed. Tegenwoordig kost dat toch niets meer. Heb je ook in alle maten en kleuren.

Geplaatst:
Ik kwam toevalig dit tegen op het forum van een gebruiker:

Onderwerp: LaCie producten zijn onbetrouwbaarAuteur:Kris Woonplaats: OnbekendBericht:Ik heb op mijn werk twee 1U rack LaCie toestellen in gebruik van 2TB.

Het zag er leuk uit om tegen schappelijke prijs een actieve backup te hebben. Maar om de zoveel tijd blokkeert een van beide en uiteindelijk deed een van deze niets meer. En na een vermeende "herstelling" door de leverancier zie ik nog altijd geen verschil.

Dus mijn advies, blijf weg van alle producten van LaCie en koop voor professioneel gebruik liever een degelijke SAS Disk Array.

Bron: www.zdnet.be

Moet ik dit geloven,

uiteraard, maar je moet eens kijken naar het prijsverschil tussen een SAS disk array en LaCie zijn 1U racks... Dat is zowat een lada vergelijken met een bentley bij wijze van spreken. Die 1u racks van lacie zijn ook massa's goedkoper dan die van concurrenten, maar als je naar de gewone externe HD's kijkt is dat niet het geval.

Mijn advies; kies eerst of je 2.5" of 3.5" wil. Bij 2.5" moet je vaak geen extra voeding aansluiten, enkel de harde schijf aan je pc hangen is voldoende. Bij 3.5" moet je eigenlijk altijd een apparte voeding aansluiten (die meegeleverd wordt, das t probleem niet). 2.5" is echter véél duurder per gig, en is enkel in kleindere capaciteiten verkrijgbaar.

Als je voor 3.5 gaat; kies gelijk welke die een alu behuizing heeft die solide in elkaar zit. Voor de rest gaan daar allemaal dezelfde onderdelen in; er zijn niet zoveel producenten die de boards voor usb-sata maken, evenals harde schijven ook bijna allemaal door een speler of 4à5 gemaakt worden...

eventjes voor jou gedaan; een lacie 2TB rackmount kost 740€; een Dell SAS system met 2TB leg je 6000€ voor...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.