Ga naar inhoud

google chrome werkt traag

Aanbevolen berichten

Neen ... probeer eens eerst om de huidige versie van Chrome volledig te verwijderen, dan met CCleaner de PC op te kuiisen (zie hieronder) en dan een nieuwe (cleane) versie van Chrome te downloaden.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

En laat daarna weten of je Chrome-probleem nog identiek is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag.

Ik heb nu alle adviezen opgevolgd, de verschillende tootltjes gedownload, gescand, opgeruimd, logbestanden opgeslagen, inmiddels ook google chroom verwijderd nadat ik firefox had geïnstalleerd.

Ik hoop dat ik nu van problemen af ben.

Internet explorer had mijn kleinzoon al verwijderd, maar ik zie dat in programm files daar nog onderdelen van in zitten. Dat zal de reden zijn dat ik internet explorer een tijdje terug niet meer kon installeren.

Hebt u nu nog een advies? Als morgen blijkt dat het nog niet werkt, mag ik u dan weer raadplegen? Als alles weer echt in orde is, zal ik erg blij zijn en een donatie overmaken.

groeten Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet Explorer verwijderen is uiteraard een optie, maar voor een aantal toepassingen heb je die misschien nog wel nodig. Ofwel verwijder je ook alle restjes ervan, ofwel download je de meest passende versie voor de PC opnieuw (zodat ze volledig is), maar laat je deze gewoon ongebruikt en stel je Firefox in als je standaardbrowser. Dat is alvast een meer zuivere situatie dan de huidige.

En misschien is het toch wel nuttig om nog een nieuw logje van RSIT te plaatsen. Kunnen we meteen is nakijken of Chrome ook wel volledig opgeruimd is. Want die is meestal behoorlijk hardnekkig.

Voor alle verdere vragen zijn wij altijd beschikbaar, laat dat duidelijk zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond.

Jullie site ziet er netjes uit na de update :)

Bedankt voor de laatste reactie. Ik durf niet zelfstandig Internet Exlorer restanten te verwijderen. Ik heb wel eens begrepen dat je niet teveel in Program Files moet rommelen. Ik laat die denk ik maar zitten of jullie moeten zeggen dat het zonder problemen kan deleten.

Ik voeg een log bestandje bij die ik zojuist gemaakt heb. Ik hoor graag weel van jullie.

groeten, Piet van Dijk

RSITlog5-12-2014.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die restjes kan je - op basis van je logje - perfect blijven werken. Indien je niet wil rommelen, is een download van de meest actuele Internet Explorer de beste optie. Zo is de browsers bruikbaar en - mits het instellen van Firefox als standaardbrowser - heb je er verder geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.