Ga naar inhoud

Samsung laser printer ML-1640 vlekt sinds er een nieuwe tonercartridge in is gegaan.


Carel48

Aanbevolen berichten

ik heb een nieuwe cartridge geplaatst en nu is de 1e pagina goed, als er meer pagina's worden geprint verschijnen er spetters op het papier. Net alsof er nog toner aan de drum is blijven plakken. Bij veel pagina's is zelfs de oorspronkelijke tekst haast niet meer leesbaar. Tot de nieuwe cartridge was er niets aan de hand. Wie weet de oorzaak en de oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u al eens geprobeerd de tonerkop schoon te vegen?

Wellicht de fuser unit of de drum/belt na te kijken of daar buitensporige hoeveelheden toner op liggen, of kijk de waste toner bottle eens na (als die er in zit).

Het kan zijn dat de nieuwe toner niet goed is en teveel toner geeft waardoor het gaat vlekken, of een ander onderdeel is heel toevallig tegelijk stuk gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een laserprinter, dus geen tonerkop die vies wordt. Kopie wordt via magnetisme op de drum gemaakt, overgezet naat papier en ingebrand. Het lijkt wel of de drum niet goed ontlaadt na de kopie/print. Heb nu geprobeerd de voorklep enige keren open en dicht te doen, omdat ik hoorde dat dan de toer van de drum wordt geveegd. Lijkt wel enigszins te helpen. Bedankt in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toner is de naam van het poeder wat in laserprinters gebruik word, en word vaak gebruikt om te referen naar de drum waar het in zit, bij een inktjetprinter heet zoiets een cartridge :)

Een toner heeft vaak een roller over de gehele lengte (zoals in het groen op de onderstaande foto is te zien) om het poeder op de band aan te brengen die het vervolgens naar de fuser brengt die het dan weer op het papier brand. Deze zou u kunnen schoonmaken (bij voorkeur met lucht) (vermijd direct contact met de huid ivm vettigheid)

t7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig om te horen!

 

Ik weet niet of de knop er momenteel is (wegens de forumupdate die op dit moment doorgevoerd word), maar als dit opgelost is zouden wij het heel erg op prijs stellen als u klikt op de knop 'markeer als opgelost' en eventueel een bedankje/like achterlaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.