Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn HP laptop crasht geregeld met BSOD of gewoon uitvallen en heropstarten.

Ik heb eens rondgekeken in het forum en geef alvast deze gegevens mee:

Laptop Windows home premium 7: SP 1

BlueScreenview:

Bug Check String: /

Bug Check Code: 0x00009088

Caused by driver: iaStor.sys

Parameter 1: fffff880`07c7c8c0

Parameter 2: fffff880`07c7c8c4

Parameter 3: fffff880`07c7c8d0

Parameter 4: fffff880`07c7c8d4

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/DjclcqlHAeldSzDSFjjJHcR

Alvast bedankt voor enige hulp :)

Mvg

Geplaatst:

Start Blue Screen View op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hiermee krijgen we normaal een overzicht van de laatste crashes en kunnen we misschien een patroon ontdekken.

Doe ook eens het volgende.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:

Steeds dezelfde foutmelding en steeds dezelfde driver die genoemd wordt in de BSOD.

Het gaat om een driver voor het opslagbeheer maar je harde schijf ziet er nog goed uit.

 

Kan je het volledige model en juiste type van de laptop eens opgeven?

Misschien vinden we dan op de site van HP nieuwe drivers.

Geplaatst:

Het gaat om een hp G72 laptop. Weet je hier genoeg mee? Ik zie niet meteen meer informatie over een model ofzo. 

 

Nu denk ik er wel aan: de laptop is van mijn vader, die hem tweedehands gebruikt. Hij heeft toen hij de laptop pas kreeg enkele mappen verwijderd en verplaatst. I k vermoed dat daar systeemmappen bij konden zitten.

 

Bij het aanmelden zijn er bijvoorbeeld andere gebruikers te zien als wanneer je langs C/gebruikers gaat.  

Geplaatst:

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.