Ga naar inhoud

Grafisch: Bureaubladprestaties Voor Windows Aero, Score: 1.0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd enorm veel last met mijn computer. Het is zo dat ik een computer heb laten samenstellen met windows 7 enkele jaren terug (2011). De laatste tijd heb ik echter veel last met mijn pc. Soms blokkeert het beeld en valt het beeld weg, zwart scherm. Het lichtje van mijn scherm blijft pinken, maar er lijkt geen contact te zijn. Ook als ik games speel loopt het vaak mis en blokkeert er iets. 

-Ik heb mijn scherm getest op mijn laptop en ik heb geen problemen ondervonden.

-ik heb mijn drivers nagekeken van mijn pc.

-Ik heb voor de zekerheid mijn computer geformateerd en alles correct geïnstalleerd.

-Ik heb mijn pc gereinigd van stof.

-ik heb mijn dvi kabel vervangen door een andere.

Ikzelf en ook anderen vinden geen oorzaak van het probleem.

Het enige wat ik vaststel is zoals de titel zegt:

Grafisch: Bureaubladprestaties voor Windows aero 1,0 (score)

Wat houdt dit in?

Kan dit het probleem zijn?

En hoe verhoog ik deze score?

Andere:

Processor: 7,5

Geheugen (RAM): 7,6

Grafische weergave voor spellen: 7,6

Primaire harde schijf: 5,9

Alvast bedankt

Geplaatst:

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Sorry voor men late reactie maar was dit topic helaas uit het oog verloren :(

In het Speccy logje staat vermeld dat je gebruik maakt van de Geforce 340.52 driver versie.

Upgrade eens naar de laatste beschikbare versie die je hier kan downloaden.

Daar je zegt dat het lampje van je beeldscherm blijft knipperen lijkt het idd dat je grafische kaart uitvalt.

Heb je de grafische kaart al eens uit de pc gehaald en terug in de PCIe sleuf gestoken, soms kan een slecht contact voor dit soort situaties zorgen.

Laat maar weten of het iets oplost?

Geplaatst:

Opgelost!

Ondernomen stappen:

-Formatteren

-Grafische kaart uit de pc gehaald en grondig gekuist, alsook de PCI-sleuf en de pc-kast

-Drivers moederbord geïnstalleerd

-Drivers grafische kaart gedownload en geïnstalleerd

Pc is perfect in orde, ook de windows prestatie-index is van 1.0 naar 5.9 gegaan.

Het ziet er inderdaad naar uit dat er stof aanwezig was in de PCI-sleuf.

Ik heb er mijn hoofd over gebroken wat het probleem kon zijn en dan blijkt een minimale hoeveelheid stof de oorzaak, weer iets bijgeleerd!

Hartelijk bedankt

Geplaatst:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.