Ga naar inhoud

beeldschermstuurprogramma

Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik hoop dat er iemand mij zo vlug mogelijk kan helpen met dit probleem.

Wij hebben een laptop van Packard Bell. Regelmatig komt er rechts onderaan een ballonnetje met de melding dat het beelschermstuurprogramma is hersteld van een onverwachte fout. Dit komt er meermaals op. Daarna krijgen we een zwart scherm voor een paar seconden en is alles weer in orde voor een paar minuten. Na die minuten valt de laptop uit en krijgen we een blauw scherm met witte tekst op. Daarna valt de laptop uit. Als wij hem dan terug willen aanzetten lukt dit niet. Wij krijgen dan een groen scherm met Packard bell op maar in dit scherm zitten er 4 zwarte lijnen. Het enige wat je er nog kan van maken is Packard bell. Hij start dan helemaal niet op. We moeten dan minimum een uur wachten om hem terug aan te krijgen. Als dit dan eindelijke gelukt is krijgen we na ongeveer 15 minuten terug hetzelfde.

Packard bell zelf hebben we ook al gebeld en die zeiden dat ik de laptop moest formateren. Dat heb ik dan ook gedaan maar het probleem blijft zich voor doen.

S/n nummer: 111987550133

p/n nummer: PB899Q020A7

PLEASE, KAN MIJ IEMAND HELPEN???

Groetjes Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb de laptop moeten binnen steken, voor de 2de keer. Toen ik hem opstarte vandaag maakte hij links een fel lawaai. Daarom dat ik dacht dat het beter was om hem binnen te steken. Denk dat er iets los zit of zo. Vanals ik hem terug heb laat ik u weten wat het probleem was.

Groetjes Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Keppetje,

u hebt er goed aan gedaan om uw laptop binnen te brengen.

U hebt vermoedelijk een probleem met uw grafische kaart. Althans aan de hand van de gegevens die u ons geeft kan ik dit hieruit uit opmaken.

Vermoedelijk wordt de grafische kaart te warm, waardoor het stuurprogramma niet correct meer werkt, en erna, wanneer de kaart het laat afweten een stopfout (blauw scherm) zal weergeven en de pc uitzet.

Ook het feit dat u een scherm ziet met strepen en dat de pc niet opstart gedurende enkele uren zal mijn vermoeden waarschijnlijk bevestigen. Er zit namelijk een beveiliging hierop wanneer voorbeeld de temperatuur te hoog is, deze het systeem uitschakeld en pas terug kan inschakelen wanneer de temperatuur terug op niveau is.

Wat ook kan is dat de koeler lostgeraakt is (deze zit aan de linkerzijde van de laptop), met uiteraard zelfde gevolg als hierboven.

De beste oplossing is dus binnenbrengen want hier vanachter de computer kunnen wij er helaas niks aan doen.

Laat gerust horen wat het resultaat is;

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.