Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb al een tijdje een Lenovo Y50 laptop in bezit.
Deze heeft het altijd prima gedaan, tot 3 weken geleden.
Toen liep de laptop plotseling compleet vast, en alle usb apparaten deden het niet meer (usb muis was uit, externe hdd was uit en toetsenbordverlichting van extern toetsenbord ook).

Toen heb ik hem dus geforceerd uit moeten schakelen door middel van het inhouden van de power button.
Toen wou ik hem weer opstarten, maar toen kreeg ik het blauwe scherm met de melding: Your pc ran into a problem and needs to restart.
Dan restart de laptop dus, en voert hij metéén startup repair uit.
Dan heb ik een paar opties waar ik uit kan kiezen, en geen enkele optie werkt, behalve system restore wat vervolgens weer 2 tot 3 uur duurt.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Max Koning

Geplaatst:

Voer de twee onderstaande zaken uit.

 

Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

 

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.