Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Mijn oude pc van ongeveer 6 jaar oud begint kuren te krijgen maar aangezien we hem toch alleen voor de email gebruiken kopen we nog geen nieuwe bij.

Nu is het probleem dat wanneer hij eens vastloopt door een systeemfout en we rebooten hem met de resetknop dan valt hij dus uit begint hij te tikken voor enkele minuten en plots volgen die tikken korter op elkaar en dan beginnen alle fans plots te draaien en start ie op.

Het probleem komt ook voor wanneer we de stroomstekker uittrekken voor bv wanneer er bliksem en donder is en daarna de stekker terug insteken.

Dit lijkt mij niet gezond.

Ik heb al een scan gedaan op virussen, de voeding is onlangs vervangen geweest dus vrees ik dat de harde schijf het aan het begeven is (een samsung 40gb in 2 partities)

spec: asrock P4145D

-celeron 2.2 ghz

-grafische kaart (weet naam niet, doet ook niet raar)

-voeding 400w

-512 mb ram

-xp home edition sp2

Ik vermoed dus de harde schijf, maar als jullie een ander idee hebben

tell me

Geplaatst:

Het tikken kan inderdaad van de hardeschijf komen.

Als dat zo is is je HD op het einde van zijn leven.

Zo snel mogelijk back-up nemen, op andere hd(dus niet andere partitie).

Maar het tikken kan ook van een fan komen, of van iets anders.

Het makkelijkste is om gewoon even de hardeschijf af te sluiten,molex en IDE kabel er uit en dan opstarten, als je dan geen getik hoor dan is het je hardeschijf.

Het vastlopen kan door bijvoorbeeld een te hoge temperatuur komen.

Kuis de pc eens helemaal uit, al het stof weg, dat zal al een stuk beter zijn.

Geplaatst:

jah het is dus de harde schijf, ik heb de ide kabel eruit getrokken en terug opgestart en hij heeft in tijden niet meer zo vlug geboot:D alleen zonder harde schijf ben je er niet veel mee

Ik ga nu beginnen backuppen en en eens kijken ofdat ik misschien een 40 gb harde schijf op de kop kan tikken

Bedankt in ieder geval

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.