Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een computer met 3 harde schijven, 1 SSD van 120 gb met daarop Windows en een paar programma's.

Daarnaast nog 1 van 2 TB en nog een oudere van 320 gb. Het gaat om de C-schijf, die van 120 gb.

Deze is namelijk bomvol, maar ik heb geen idee waarmee. Zo'n 57 gb is gebruikt aan OS en wat programma's. 

Maar de schijf geeft aan bijna vol te zitten, op 4 gb na. Ik wil 'm dus graag wat leeghalen. Maar dat valt vies tegen.

Zo'n 40 gb aan materiaal zou er moeten staan in het mapje "users" als ik daar op de eigenschappen bekijk.

Ga ik in de map kijken en die mappen bekijken, dan is er plots nog maar een paar gb aan spullen daar.

Ik heb echt geen idee wat er staat, en waar dat staat. In de regel ben ik best wel handig met computers, maar hier kom ik echt niet uit.

Als iemand nog wat screenshots nodig heeft, ik hoor het graag!

Simon

post-28427-0-43957900-1418588962_thumb.j

Geplaatst: (aangepast)

Je map "mijn documenten" staat best niet op de C.

Alle persoonlijke bestanden die misschien ook op je C staan kan je op een andere schijf plaatsen.

Worden er back-ups en of herstelpunten gemaakt, op welke schijf?

Hou er ook rekening mee dat er verborgen bestanden en mappen aanwezig zijn, die kan je zichtbaar maken door in je verkenner naar mapopties te gaan en daar op het tabblad weergave verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aan te vinken.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Klopt, alle persoonlijke bestanden staan op de 2 tb schijf. Ik heb een klein jaar terug een upgrade gekocht, waarbij ik ook windows herinstalleerde.

Al mijn belangrijke spullen heb ik toen op mijn 2 tb schijf gezet. Windows heb ik van de 320 gb hdd verwijderd en een herinstalleerd op de SSD.

Nog steeds plaats ik al mijn nieuwe documenten (afbeeldingen, video's, tekstbestanden, alles) op de 2 tb hdd. 

Zo ver ik weet niet, misschien wel automatisch. Hoe kom ik daar achter?

Geplaatst:

Ik heb alle punten bekeken, maar geen een gaat op bij mij. Backups worden niet gemaakt, herstelpunten worden niet gebruikt (Current usage is 0 bytes) en met de Windows Old link maak ik maximaal 67 mb vrij.. Ik geloof dat je deze bedoeld met de printscreen:

post-28427-0-87673200-1418592152_thumb.j

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dag kipjohan,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.