Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

na dat ik bij toegankelijkheidscentrum heb geklikt op 'schermtoetsenbord starten' kan ik niet meer typen met men gewoon toetsenbord, enkel nog met schermtoetsenbord, ik weet niet hoe ik dit ongedaan moet maken, zou iemand mij kunnen helpen? alvast bedankt

(Saskiavn, welkom dus op PCH - 'k verplaatste je topic naar Windows 7 waar het dus thuishoort en ik wiste zowel jouw als mijn post zodat je vraag een beetje terzake blijft.  Passer, moderator)

aangepast door Passer
Geplaatst:

Schermtoetsenbord uitschakelen in Windows 7:

• Klik op Start > Configuratiescherm
  • Kies (rechtsboven) voor Weergeven op ... Kleine pictogrammen
  • Klik op Toegankelijkheidscentrum.
  • Klik daar op de regel De computer zonder muis of toetsenbord gebruiken
  • In het volgende scherm haal je het vinkje weg voor Schermtoetsenbord gebruiken.
  • Klik daarna onderaan eerst op Toepassen en dan op OK
  • Het scherm Toegankelijkheidscentrum staat nog open. Klik daar in de linker kolom op Beheerinstellingen wijzigen
  • In het volgende venster moet je een vinkje zetten voor Alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad doorvoeren.
  • Klik onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK
  • Sluit het Configuratiescherm en alle andere programma's
  • Start je computer opnieuw op

Laat weten of dit geholpen heeft.

Geplaatst:

Schermtoetsenbord uitschakelen in Windows 7:

• Klik op Start > Configuratiescherm
  • Kies (rechtsboven) voor Weergeven op ... Kleine pictogrammen
  • Klik op Toegankelijkheidscentrum.
  • Klik daar op de regel De computer zonder muis of toetsenbord gebruiken
  • In het volgende scherm haal je het vinkje weg voor Schermtoetsenbord gebruiken.
  • Klik daarna onderaan eerst op Toepassen en dan op OK
  • Het scherm Toegankelijkheidscentrum staat nog open. Klik daar in de linker kolom op Beheerinstellingen wijzigen
  • In het volgende venster moet je een vinkje zetten voor Alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad doorvoeren.
  • Klik onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK
  • Sluit het Configuratiescherm en alle andere programma's
  • Start je computer opnieuw op

Laat weten of dit geholpen heeft.

beste,

ik heb dit nu 2keer geprobeert maar het is niet gelukt!  wat ik wel gemerkt heb is wanneer ik het vinkje zet bij 'Alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad doorvoeren.' en dan klik op toepassen en dan op ok. wanneer ik dit venster dan terug open klik is men vinkje terug weg

Geplaatst:

Wanneer je mijn handleiding gevolgd hebt en de computer ook opnieuw hebt opgestart, dan is het vinkje inderdaad verdwenen voor Alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad doorvoeren.

Dat hoort ook zo, want het doorvoeren van alle instellingen was een eenmalige actie.

Start bij jou nog steeds automatisch het schermtoetsenbord op, wanneer de computer opnieuw is opgestart? En kun jij nog steeds het gewone toetsenbord niet gebruiken? Dan geloof ik dat ik nu moet passen.

Ik heb geprobeerd om jouw probleem te reproduceren. Eerst heb ik ingesteld dat het schermtoetsenbord automatisch moest opstarten. Dat gebeurde ook nadat ik de pc opnieuw had opgestart.

Daarna heb ik de handelingen uit de handleiding uitgevoerd. Bij mij was het resultaat dat het schermtoetsenbord nu niet meer automatisch opstart.

Heb jij een laptop of heb je een desktop pc met los toetsenbord? En als het om een desktop pc gaat, heb jij een draadloos toetsenbord of een bedraad toetsenbord. In het laatste geval kun je de stekker van het toetsenbord eens in een andere USB poort steken. En probeer daarna of je dat toetsenbord weer kunt gebruiken.

Geplaatst:

Wanneer je mijn handleiding gevolgd hebt en de computer ook opnieuw hebt opgestart, dan is het vinkje inderdaad verdwenen voor Alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad doorvoeren.

Dat hoort ook zo, want het doorvoeren van alle instellingen was een eenmalige actie.

Start bij jou nog steeds automatisch het schermtoetsenbord op, wanneer de computer opnieuw is opgestart? En kun jij nog steeds het gewone toetsenbord niet gebruiken? Dan geloof ik dat ik nu moet passen.

Ik heb geprobeerd om jouw probleem te reproduceren. Eerst heb ik ingesteld dat het schermtoetsenbord automatisch moest opstarten. Dat gebeurde ook nadat ik de pc opnieuw had opgestart.

Daarna heb ik de handelingen uit de handleiding uitgevoerd. Bij mij was het resultaat dat het schermtoetsenbord nu niet meer automatisch opstart.

Heb jij een laptop of heb je een desktop pc met los toetsenbord? En als het om een desktop pc gaat, heb jij een draadloos toetsenbord of een bedraad toetsenbord. In het laatste geval kun je de stekker van het toetsenbord eens in een andere USB poort steken. En probeer daarna of je dat toetsenbord weer kunt gebruiken.

ah ok dan ligt het daar niet aan,

schermtoetsebord start niet automatisch op maar omdat men gewoon niet meer wil werken (ik hoor wel tikjes als ik typ dus kapot is het niet)zet ik het schermtoetsebord trug op. ik heb een laptop! toch bedankt voor het helpen!

Geplaatst:

ah ok dan ligt het daar niet aan,

schermtoetsebord start niet automatisch op maar omdat men gewoon niet meer wil werken (ik hoor wel tikjes als ik typ dus kapot is het niet)zet ik het schermtoetsebord trug op. ik heb een laptop! toch bedankt voor het helpen!

Ik heb ondertussen iemand gevonden die het probleem heeft gevonden. ik had perongeluk plaktoetsen enzo ingesteld waardoor men toetsenbord niet meer werkte. dit is intussen opgelost. Nu heb ik nog een probleem en dat is dat men ctrl toets het niet doet (bijde doen het niet) alle anderen toetsen werken wel

Geplaatst:

Op mijn toetsenbord van mijn laptop werken de ctrl toetsen niet meer. alle anderen werken wel zoals a-z alt schift  tab cijfers ....

zowel de linkse als de rechtse ctrl werkt niet! ik gebruik mijn ctrl toetsen normaal vooral voor ctrl c of ctrl v ... . Opeens werkte deze ctrl toetsen niet meer!

weet iemand hoe ik mijn ctrl toetsen terug aan het werken krijg?

alvast bedankt!

Saskia

Geplaatst:

Saskia,

'k begin stilaan te denken aan spy- of malware.

Hoe is je beveiliging op dat terrein?

men beveiliging is niet 100 % top! iemand die ik ken heeft gisteren men laptop over genomen via haar thuis en heeft het slechte er af gezwierd! ik had een volle c schijf van nog maar 2gb vrij en nu heb ik terug 15 gb vrij. 

saskia

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.