Ga naar inhoud

HD geeft andere vrije ruimte weer dan in werkelijkheid

staja1313

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een harde schijf en wanneer ik bij eigenschappen ga kijken, geeft deze aan dat het volume een grootte heeft van ca. 21GB.

In werkelijkheid zou deze ca. 223GB moeten zijn.

Wanneer ik chkdsk uitvoer of kijk bij computerbeheer, geven deze ook aan dat het volume een grootte heeft van ca. 223GB.

Kan er iemand me eventueel vertellen wat hier aan de hand is en ook hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Er staan namelijk nog bepaalde bestanden op deze HD waar ik nu niet aan kan en ik zou deze graag willen recupereren.

Alvast bedankt.

Gr. Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er bestanden opstaan en ik wil voorkomen dat je bestanden kwijt zou geraken zou ik eerst ubuntu downloaden.

Brand het op dvd en start de pc op met de dvd maar zorgt wel dat in de bios de dvdrom als eerste boot staat.

Kies voor proberen zonder te installeren en dus live.

Je kom dan op de desktop en kijk dan of je uw bestanden kan vinden en meteen ook een back-up van maken op een externe harddisk of media.

Groetjes

Stegisoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.