Ga naar inhoud

winRE tools

NielsBril

Aanbevolen berichten

Beste,

per ongeluk heb ik een volume op mijn SSD geherformateerd. Dit was een volume van 600 MB behorende tot mijn SSD met daarop de WinRE tools (Windows Recovery tools). Nu vraag ik me af of ik dit op een of andere manier ongedaan kan maken of de WinRE tools ergens anders kan voorzien? Kan dit trouwens veel schade aanbrengen, wanneer dit niet aanwezig is?

Hopelijk kan iemand mij spoedig helpen!

Mvg, 

Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van Windows Recovery tools maar kan je niet bij opstarten op F8 klikken en dan recovery om een of ander reden starten?

De bedoeling is om niet de PC te herstellen naar fabrieksinstellingen zo net voor de examens. Mijn vraag was eerder of bijvoorbeeld een USB-herstelpartitie dit kan vervangen zonder risico. Want moest de PC nu crashen en die WinRE tools zijn niet beschikbaar, dan zullen sowieso fabrieksinstellingen worden genomen zonder mogelijkheid om data te redden.

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je data eerst wilt herstellen doe je zo:

Download Ubuntu

Brand de iso op DVD (je kan ook voor usb versie kiezen)

Start de pc op en zorg dat in de bios de dvdrom als eerste boot staat.

Kies voor proberen zonder te installeren en dus live.

Dan kom je in Windows achtige scherm en dan kan je data verplaatsen naar externe media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want moest de PC nu crashen en die WinRE tools zijn niet beschikbaar, dan zullen sowieso fabrieksinstellingen worden genomen zonder mogelijkheid om data te redden.

Ter aanvulling.

Je kan perfect een systeemimage maken met gratis software.

In die software is een functie voorzien om een opstartbare cd aan te maken waardoor je zelfs als Windows niet meer opstart de gemaakte back-up kan terug plaatsen.

Die back-up plaats je natuurlijk best op een extern medium.

Neem de info in deze link maar eens door.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling.

Je kan perfect een systeemimage maken met gratis software.

In die software is een functie voorzien om een opstartbare cd aan te maken waardoor je zelfs als Windows niet meer opstart de gemaakte back-up kan terug plaatsen.

Die back-up plaats je natuurlijk best op een extern medium.

Neem de info in deze link maar eens door.

Dus als ik die USB herstelpartitie heb liggen en ook een systeemimage maak, dan is het verliezen van de Windows Recovery tools geen groot probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een back-up (image) maken van je systeempartitie en dus liefst op twee verschillende externe schijven (of andere hardware).

Daarnaast maak je best via de back-up software een opstartbare cd (zoals in de handleiding uitgelegd wordt) aan die je kan gebruiken om zo vanaf die cd je gemaakte back-ups terug te plaatsen indien je dat niet meer vanuit de Windows omgeving zou kunnen doen.

Ook van je persoonlijke bestanden maak je best geregeld een back- up.

En wat versta jij onder een USB herstelpartitie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een back-up (image) maken van je systeempartitie en dus liefst op twee verschillende externe schijven (of andere hardware).

Daarnaast maak je best via de back-up software een opstartbare cd (zoals in de handleiding uitgelegd wordt) aan die je kan gebruiken om zo vanaf die cd je gemaakte back-ups terug te plaatsen indien je dat niet meer vanuit de Windows omgeving zou kunnen doen.

Ook van je persoonlijke bestanden maak je best geregeld een back- up.

En wat versta jij onder een USB herstelpartitie?

Met de USB herstelpartitie bedoel ik een opstartbare USB in plaats van een CD, dus ik zou aan mijn backups kunnen raken. Bedankt voor de uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.