Ga naar inhoud

trage opstart laptop

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ongeveer 2 jaar

Dan is de opstarttijd niet echt snel, maar hangt natuurlijk ook af van wat je allemaal samen met Windows laat opstarten. Daar was Soluto een duidelijke aanwijzing voor. De écht niet noodzakelijke programma's zou je uit die opstart kunnen weghalen ... al zal je daar nu ook weer geen minuten mee winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb intussen nog wat uitgeschakeld via Glarysoft utilitys.  (oa : swupdate, Sagent, easy settings,....allemaal dingen van mijn Samsung laptop die ik denk dat niet  echt nodig zijn) Heb hier weer wat tijdswinst uit gehaald. Volgens soluto :

Boot takes 1:51min

Desktop was responsive
after 1:07min

Ofdat die meting wel helemaal klopt durf ik wel te betwisten, maar het gaat al wat sneller.  Ook merk ik op dat die opstarttijd nogal eens uiteen kan lopen.  Vanmorgend was het iets van een 3 minuten eer de computer responsive was.  Ik heb intussen niets veranderd en nu zegt hij dat het maar een dikke minuut is. 

Ik ga wel voorzichtig op zoek om nog dingen proberen uit te schakelen.  Hopenlijk doe ik geen stommiteiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je veel programma's van Iobit ? Want die durven de boel wel eens in het honderd sturen. Dit lijkt nog een optie die je eens kan uittesten: het verwijderen van alle programma's van deze producent. En daarna maar weer vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.