Ga naar inhoud

trage opstart laptop

Aanbevolen berichten

117 starter in "scheduler" ... dat gaat normaal om "geplande taken" ... dat lijkt me wel behoorlijk veel. Kan me niet voorstellen dat je deze taken allemaal hebt ingesteld. Ofwel is dit wel het geval en moet daar in gesnoeid worden, ofwel is Antivir hier onbetrouwbaar in zijn telling.

Typ bij Start eens de opdracht msconfig en dan het tabblad "opstarten". Maak daar een screenshot van en dan kijken we weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit lijkt een meer correcte weergave van de "opstarters" die samen met Windows aan de gang gaan. Waar Anvir die massale gegevens haalt is mij onduidelijk, maar ze komen absoluut niet overeen met de reële situatie ... pure waanzin is dat resultaat. Als je nu de andere tabbladen eens overloopt, krijg je ook nog de Windows-onderdelen te zien die mee aan de gang gaan. CCleaner & Glary Utilities zou je hier eventueel kunnen uitvinken, maar of je daar veel winst mee gaat doen is twijfelachtig. Gooi alvast die Anvir maar van de PC, compleet ongeloofwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anvir taskmanager is een programma met een goede reputatie.  Je moet er wel rekening mee houden dat je op mijn foto enkel getallen ziet...dingen die staan genoteerd als opstartitems.  Vele van die items zijn echter wel afgevinkt en starten niet mee op. (zie foto) In werkelijkheid zijn het er dus geen 117.  Het geeft wel een zicht op wat opstart als je alles zou laten doen.

Ook zijn hier allerlei opstartitems inbegrepen die je in het windowssysteemoverzicht niet ziet, maar wel mee opstarten.  In windows  zie je enkel de programma's die opstarten.  Hier zie je ook registeritems en services die mee opstarten...als ze aangevinkt staan. Anvir is toch wel geloofwaardiger dan je op het eerste zicht denkt.

post-12945-0-59357000-1422437389_thumb.j

post-12945-0-34009300-1422437935_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik wil je daarin een stukje volgen ... maar wat ben je met de aantallen van wat "potentieel" zou kunnen opstarten. In de realiteit gaat het om de aantallen die "echt" mee opstarten om een zicht te krijgen op waar de problemen eventueel zouden kunnen zitten. Neem nu die 117 "taken" die geregistreerd worden door Anvir ... kijk eens bij "tasks" hoeveel je er zelf echt actief hebt ? Die kan je op je twee handen tellen ... wat is dan de waarde van zo'n overzicht: enkel een opsomming van wat er op de PC zit.

Maar om een beter oordeel te vellen, wil ik dat wel eens - bij wijze van proef - downloaden. Misschien zal mijn beoordeling daardoor beïnvloed worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een hulpmiddel om te zien wat er in de opstartzit, wat je kan uitschakelen, met ook wat tools om te helpen bij het oordelen of je iets nodig hebt of niet...maar voor een hele reeks van items moet je toch wat bij de gevorderden behoren om het te kunnen oordelen.  Van zulke items blijf ik ook af.

http://www.anvir.com/anvir-task-manager.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.