Ga naar inhoud

internet bereik tweede verdieping

T3nT3n

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb sinds kort op de tweede verdieping een vaste computer neergezet, alles is geïnstaleerd waar onder ook met internet.

maar nu is het probleem als volgt : ik heb beneden een uitstekende bereik met het internet, boven is dat een behoorlijk stuk minder, waardoor het bijna onmogelijk is om het te gebruiken.

is het verstandig om een extra modem te plaatsen of een kabel door te trekken naar boven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag, indien mogelijk is een kabel altijd de beste optie (cat6 bijvoorkeur) omdat dit simpelweg het stabielst is.

Het is ook mogelijk een repeater op te hangen of om een sterker model router te nemen dan u al heeft.

Welk merk en type router heeft u nu? En hoe ziet uw huis er uit betreft materiaal? (houten of betonnen tussenvloeren?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn erg vervelende boxen (eigelijk alles wat KPN levert is maar halfbakken materiaal)

Je zou kunnen kiezen om er een degelijke netgear of linksys achter te zetten, of alsnog een kabel te trekken als dat een simpele aangelegenheid is.

WiFi signalen hebben nogal moeite om door beton heen te komen, dat merk ik hier thuis ook, ik heb dan een wat stevigere router, maar die heeft dan bijvorbeeld moeite tot de zolder te komen, maar komt zonder moeite op de eerste verdieping.

Wat ook een mogelijkheid is dat is om een ander kanaal te kiezen, zijn er veel draadloze signalen in uw buurt? Als dat zo is dan is dit een mogelijkheid om uw signaal toch wat meer vermogen mee te geven. Als er veel signalen op hetzelfde kanaal zitten dan word uw eigen signaal wel eens weggedrukt en is het daarom zwakker en komt het niet tot boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit simpel te realiseren is dan is dit zekerweten de (kwalitatief) beste optie.

Als het een grote klus is dan kunt u altijd nog een betere router plaatsen (let ook goed op waar u hem zet en hoe u hem richt).

Een homeplug zoals falstering aangeeft is eventueel een optie (echter ben ik daar persoonlijk geen groot voorstander van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.