Ga naar inhoud

Kernel Data Inpage Error

thoggen

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop ongeveer een jaar(Asus R510CC-XX439H) en af en toe krijg ik een bluescreen. 1x per twee weken soms 2 keer achter elkaar. met meestal dezelfde code: Kernel Data Inpage Error. Ik las op andere forums dat je harde schrijf kapot kan zijn? Ik vroeg me af kan ik dit repareren zo ja hoe? zo niet wat kan ik dan het beste doen?

Ik had gelezen dat dit kon helpen hierbij de link met info 

http://speccy.piriform.com/results/avxcJmeBqbrC6cswVwKvscN

Groetjes ,

Thoggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.
Start het programma op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)
Sla het bestand op je bureaublad op.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
Wat is het resultaat van deze test?

Maak hiervan een afbeelding.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe ook daar de scan.

Maak ook van dat resultaat een afbeelding.

Voeg beide afbeeldingen en het logje van Blue Screen View als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Blue screen view gedownload stond alleen 0 crashes, ik heb toch nog bestandje gevonden over mijn blue screen ik hoop dat hier de nodige informatie in staat. bluescreendump.txt

Dan me eerste scan post-28709-0-02289000-1419710173_thumb.p hoop dat een rood vakje niet ernstig is

2e scan : post-28709-0-49314800-1419710316_thumb.p

Ik hoop dat ik nu voldoende informatie heb gegeven.

In ieder geval bedank voor de snelle reactie !

Groetjes Thoggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn beschadigde sectoren op de harde schijf, deze is dus aan vervanging toe.

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart.

De onbetrouwbare sectoren worden gemarkeerd als slecht, zodat Windows ze niet langer gebruikt ... je schijf is echter onbetrouwbaar en dient zo snel mogelijk te worden vervangen: stel dus zeker ook al meteen het materiaal dat belangrijk voor je is veilig op een externe geheugendrager.

Je toestel is nog in volle garantieperiode, neem dus contact op met de verkoper of met Asus Support voor de vervanging van de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden en tijd. 

Ik had alleen nog een vraag: Hoe komt het dat je een blue screen krijgt,  doe je dan iets verkeerd of kan het iedereen overkomen?

Bijvoorbeeld als je veel games speelt, heb je dan meer kans op een blue screen?

Groetjes Thoggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blue screen krijg je meestal omdat er een hardwarecomponent of een driver niet meer goed werkt.

Daar kan je in principe niet veel aan doen om het te voorkomen.

Veel gamen kan je grafische kaart meer belasten en daardoor krjg je een kleine kans dat ze sneller slijt maar meestal komt het dan toch niet tot een blue screen.

In jouw geval koen de blue screens van de defecte harde schijf.

Daardoor krijg je corrupte data in het geheugen met als gevolg een blue screen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.