Ga naar inhoud

kan windows 8.1 PC niet laten opstarten van USB of DVD (om redo backup te maken)

chrisv

Aanbevolen berichten

Victorie!! (met een schaduwrandje)

Eindelijk kan ik opstarten vanaf CD, Maar.... na afloop van de sessie komt het systeem niet meer terug in Windows. Moet ik alle instellingen handmatig weer terugzetten. Erg omslachtig natuurlijk, maar toch een overwinning op Medion.

Het instelling verliep wat vreemd. Eerst moet ik "UEFI Boot" en BootSecure Option" op Disabled zetten. Dan kan ik nog steeds de 'Legacy boot' niet benaderen. Vervolgens sla ik op en sluit ik af met F10. Ga ik tijdens opstarten weer naar de bootinstellingen (en kan Legacy boot nog steeds niet aan), maar als ik dan kies voor de Defaultinstellingen staat ook de Legacy boot ineens op Enabled!! en ook de andere instelling blijven staan zoals handmatig ingesteld. Vreemd, maar het werkt.

Bij deze in ieder geval erg veel dank voor het meedenken. Jammer dat het systeem niet terugkomt in Windows.

Mogelijk weet iemand hier raad mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat!

Eens te meer een bevestiging dat er geen algemene regel voor op te stellen valt.

Dat je na afloop alle instellingen in de UEFI moet terugzetten zoals ze oorspronkelijk waren dat is bekend maar was ik je vergeten te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd is dat als ik dezelfde procedure volg voor een USB met hetzelfde iso bestand, het helemaal niet werkt?

Heb je er daarbij aan gedacht van USB HDD als eerste bootmedium in te stellen in de UEFI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal wordt een opstartbare USB stick als een USB HHD (Harddisk drive) gezien.

Heb je het al eens geprobeerd met USB FDD (Flash Disk Drive)?

Kijk zeker de andere te wijzigen instellingen nog eens na of dat ze nog goed staan. Ik neem aan dat je de opstartbaarheid van die USB stick op een andere pc al getest hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crhisv

De USB moet wel aan gekoppeld zijn op pc ,voor je instellingen gaat doen in BIOS.

Zodus bedoel USB in pc>systeem herstarten>boot opties in BIOS>dan word bij mij ook maar USB erkent.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.