Ga naar inhoud

kan windows 8.1 PC niet laten opstarten van USB of DVD (om redo backup te maken)

chrisv

Aanbevolen berichten

Ook wij zijn blij dat je nu van een bootable DVD kunt opstarten.

Het zou vanaf een USB stick ook moeten kunnen hoor.

Ik vroeg je of je die stick op een andere pc getest hebt. En gaat het hier om een Windows 8.1 herstelschijf (USB)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me de vraag of je dat ISO-bestand "gewoon" op die USB-stick hebt geplaatst of heb je ook gebruik gemaakt van een tool zoals Rufus om die stick ook daadwerkelijk opstartbaar te maken ? ... :hmmmm:

Inderdaad  zou kunnen zelf niet aan gedacht,maar denk dat TS wel beetje kennis heeft :hmmmm: .

Medion doet wel erg lastig , andere merken toch ook ,lees ik soms.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er is doorheen de merken en modellen geen rode draad te bespeuren.

Notebook        MSI CX70

Model no: MS-1755

FCC ID: PD9135BNH

IC: 1000M-135BNH

Zonder enige aanpassing in de UEFI start die op van een Reflect Free Rescue Media CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch! De USB is bootable geworden. Dankzij rufus. Hij start ook direct na opstarten op zonder een F-toets in te drukken.

Ik was in de veronderstelling dat de usb al opstartbaar was, want het programma 'redo backup & recovery' heeft een optie om usb's opstartbaar te maken. Dit had ik gedaan, maar blijkbaar werkt dit niet goed.

Ik ben er heel content mee!

Alle meedenkers hartelijk dank!!

groet,  chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha !... we zijn, inderdaad met vereende krachten, geraakt waar we moeten zijn. ! ... als dat geen goed nieuws is ! ... :top:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.