Ga naar inhoud

card reader werkt niet altijd + cd reader start niet meer automatisch

Mr_Bert

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat me opvalt:

Je voert totaal geen Windows Update uit en service pack 1 is dus ook niet aanwezig.Een bepaalde reden voor?

Je gebruikt Kaspersky Internet Security maar Windows Defender is ook ingeschakeld. Best schakel je Windows Defender uit om conflicten te vermijden.

Ga ook naar start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen.

Verwijder daar de software van je aanwezige Nvidia Geforce GT 330M.

Herstart je computer en installeer dan deze driver voor je videokaart (Dell site) opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ik heb inmiddels bij het opstarten en afsluiten verschillende updates gehad, waaronder de service pack 1 en nog andere (oa windows explorer,...) Ik heb in het verleden ook verschillende malen melding gehad van updates en deze leken telkens te downloaden, maar blijkbaar waren deze dus niet geïnstalleerd op de laptop. Waarom weet ik niet..

Zou het eventueel ook kunnen dat dit teniet gedaan werd door de Windows Repair all tool ? Inmiddels staat de service pack er al zeker op want die kon ik terugvinden in het update vak.

Waar kan ik die Windows Defender aanpassen ? Ik kan die wel terug vinden, maar zie nergens een optie om die uit te schakelen ??

Voor wat betreft het programma van de grafische kaart, ik kan enkel een mapje vinden van de drivers. Mag ik dit zomaar wissen en dan de laptop terug opstarten?

Ik heb ook nog iets gemerkt en had graag ook je mening hierover. Ik krijg op mijn harde schijf ('C' schijf ) bestanden die worden opgeslagen zonder dat ik die er zelf op zet. Ik vermoed dat dit wel te maken zou kunnen hebben met een bepaalde back up of zo, maar ben niet zeker. Zou jij op de één of andere manier kunnen achterhalen waar deze vandaan komen? Ik merk dat wanneer ik deze 'onbekende' files weg doe of verplaats naar bv mijn bureaublad de laptop merkelijk beter presteert ?!

Mvg

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik die Windows Defender aanpassen ? Ik kan die wel terug vinden, maar zie nergens een optie om die uit te schakelen ??

Dat lees je in deze link.

Voor wat betreft het programma van de grafische kaart, ik kan enkel een mapje vinden van de drivers. Mag ik dit zomaar wissen en dan de laptop terug opstarten?

Neen, dat doe je best niet.

Is via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen geen software te verwijderen van de videokaart?

Dan ga je naar start-> configuratiescherm-> apparaatbeheer->beeldschermadapters.

Klik met de rechtermuisknop op je videokaart en kies installatie ongedaan maken.

Herstart dan de computer.

Installeer dan de driver uit bericht 23.

Ik heb ook nog iets gemerkt en had graag ook je mening hierover. Ik krijg op mijn harde schijf ('C' schijf ) bestanden die worden opgeslagen zonder dat ik die er zelf op zet.

Hoe noemen die bestanden? Of beter... maak er een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan toch eens controleren of malware voor problemen zorgt, voer onderstaande uit.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Clarkie,

Sorry dat ik al een tijdje niets meer heb laten horen, maar heb het super druk op dit ogenblik op het werk en heb spijtig genoeg geen tijd meer gehad om verder de zaken na te checken.

Wat ik wel al kan zeggen is dat ik sinds de laatste updates geen onbekende files meer heb ontvangen op mijn harde schijf. Dus dat probleem lijkt me ook van de baan te zijn...

Groeten

Joos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.