Ga naar inhoud

Dongels


sers

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb hier absoluut geen haast mee maar het e.e.a intrigeert mij.

Ik heb sinds maart een Medion Akoya E2049E. Windows 8.1 PC

Mijn provider is Ziggo. (basis) snelheden volgens ctr is 30mbps down en 3 mbps up.

Internet viel regelmatig uit en de snelheid was slecht.

Ik had wat moeilijkheden met het modem van Ziggo en die kwamen een nieuwe instaleren.

De snelheid bleef erg laag terwijl op de laptop van de monteur allemaal goed ging.

De monteur installeerde toen een oude dongel.

Nu is de snelheid acceptabel (18-19 Mbps down en 2.8-2.9 upload) maar nog steeds niet 100%

Volgens de monteur ligt dat waarschijnlijk aan de kwaliteit van de dongel. (de oude)

Ik heb geprobeerd om de oude dongel uit te schakelen en de originele in te schakelen maar dan kom ik uit op zeer lage snelheden (2 Mbps download)

De vraag is: Is het ding defect? Moet er iets bij de settings worden veranderd?

 

Ik kan natuurlijk een nieuwe dongel kopen (kost ong 20-30 euro) maar blijft het probleem dan niet bestaan?

Hieronder wat gegevens:

de oude dongel

Sitecom draadloze USB-netwerkadapter Turbo g WL-172

 

de dongel die achterin de PC zit

Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter

 

Onder gebeurtenissen in Apparatenbeheer staat hier onder meer met datum gisteren

 

Het toevoegen van service RtlWlanu voor apparaat-id USB\VID_0BDA&PID_8176\00E04C000001 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0.

 

Het toevoegen van service vwifibus voor apparaat-id USB\VID_0BDA&PID_8176\00E04C000001 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0.

 

De installatie van stuurprogramma netrtwlanu.inf_amd64_39abcced9f3b34df\netrtwlanu.inf voor apparaat-id USB\VID_0BDA&PID_8176\00E04C000001 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0x0.

 

Er staat nog wel meer maar dat lijkt me allemaal hetzelfde.

 

Als u meer wilt weten hoor ik het graag.

 

Nogmaals>>>ik heb totaal geen haast.

Alvast een prettige jaarwisseling toegewenst en ALL THE BEST FOR 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag weten waar uw PC staat ten opzichte van de Modem.

Hoeveel muren zitten er tussen (zijnd eze van beton/steen/hout) en hoever staan deze bij elkaar vandaan?

 

Ik denk dat een nieuwe dongel (en dan goed gepositioneerd) alle problemen wel op kan lossen.

 

 

Groet, en u ook een fijne jaarwisseling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi

Wij wonen in een appartement en mijn  PC staat op een afstand van ong. 7 meter van het modem.

Er zit geen vaste muur tussen modem en PC.

Waar het mij om gaat is eigenlijk de vraag of alle instellingen wel goed staan als ik het originele modem (dus niet de sitecom) 

weer in gebruik neem.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat ding kapot is. In maart 2014 heb ik de PC  incl dongel gekocht.

Ik hoor graag van u.

En nogmaals prettige wisseling en alle gezondheid en geluk in 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

U mag er van uit gaan dat de ziggo monteur alle instellingen goed gezet heeft?

Ik ben zelf niet bekend met het Ziggo modem om eerlijk te zijn dus kan daar ook lastig de weg in wijzen.

 

Ik zal niet zeggen dat de dongel kapot is, echter is er wel een enorm verschil in kwaliteit. Wellicht kunt u de dongel anders positioneren zodat het modem en de dongel elkaar beter zien (een clear line of sight), dit zou de beste prestaties moeten opleveren.

 

Als de router en de dongel in dezelfde ruimte staan zou het verschil echter niet zo groot mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Happy New Year to you all!

Ik heb het volgende gedaan.

De oude dongel zat aan de voorkant van de PC terwijl de nieuwe aan de achterkant zat.

Ik heb de oude aan de achterkant gezet en de snelheid blijft gelijk. (ong 16Mbps download). dus ongeveer hetzelfde als hij van voren zat.

Dat heb ik ook gedaan met de nieuwe. Blijft in beide gevallen slecht. (2mbps download)

Vraagje: U zegt

<<<U mag er van uit gaan dat de ziggo monteur alle instellingen goed gezet heeft?

Ik ben zelf niet bekend met het Ziggo modem om eerlijk te zijn dus kan daar ook lastig de weg in wijzen.>>

Volgens mij is het gewoon naar het netwerkcentrum gaan en dan de desbetreffende adapter (dongel) activeren

Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisco is een oude dongel versie van G snelheid en dus 54 Mbps.

 

RTL8188CU is van de N type is in dit geval 120 Mbps max.

Deze zou in principe sneller moeten kunnen tenzij dat stuk of niet goed werkt wat altijd mogelijk is.

Download eerst software van deze pagina

Er staat wel een ander type maar het is de juiste driver.

Ga naar apparatenbeheer en met de rechtermuisknop RTL8188CU op installatie ongedaan maken.

Installeer de nieuwe en test het.

 

Nota: je kan niet met 2 dongels werken!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft!

Vraagjes:

1) download software. Als ik de pagina open wat moet ik dan precies downloaden. Welk RTL nummer en dan welke site?

2) U zei >>je kan niet met 2 dongels werken. Ik kan er toch maar 1 aanzetten? 

3) de monteur zei dat het beste zou zijn als ik een """Dual band 300N"" zou kopen en installeren.

Wat is uw commentaar/advies daarop?

Na uw antwoord op vraag 1 zal ik de driver installeren en dan maar weer eens kijken. Als het e.e.a. hetzelfde blijft wijst het toch op een defect van de realtek dongel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je puur naar de dongels kijkt dan is die RTL8188CU uiteraard beter.

Het zou echter in beide gevallen niet uit moeten maken omdat zijn internetsnelheid 30mbps is, dus je dongel is geen beperkende factor op dit moment.

 

Er van uitgaand dat u windows gebruikt:

Open de link van stegisoft, dan ziet u meerdere tabellen, de bovenste tabel staat windows boven.

Kijk welke van de locaties werkt, begin met US1 of US2

 

ALs de drivers niet werken wilt dat niets zeggen over de werking van de dongel, de instellingen kunnen nogsteeds verkeerd staan in het ziggo modem.

 

 

Het is wel degelijk mogelijk om met 2 dongels tegelijk te werken in windows 7 en hoger, je krijgt dan 2 verschillende netwerkcentra´s waar je met 2 verschillende netwerken tegelijk kan verbinden.

Het is in deze situatie echter niet handig, en is aan te raden om maar 1 dongel tegelijk aan te sluiten om enige problemen te voorkomen.

 

Ik raad aan om de nieuwe dongel tijdelijk voorin de pc te plaatsen zodat deze (zoals eerder gezegd) een mooi obstakelloze verbinding kan maken met het modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.